celodi Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Om noen ligger på rundt 36,5 til vanlig,og får 37,5. Er det da samme som de som ligger på 37,5 til vanlig og får 38,5?? Ble litt rart,håper noen sjønner hva jeg mener!!
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 dette lurer jeg også på. har normalt 36.5
celodi Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 jeg lurer så fælt på det.. hehe,noen må jo vite dette da=)
Lykke*Li Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg ville ikke tro at det er det samme........ Blir vanskelig å forklare...Men 38,5 er jo en temperatur, og det vil jo si at kroppen er 38,5 uansett om man har 37 eller 36 til vanlig. Og blir den for høy, ja da blir man slapp og uvel... En som har normal temp på 36,5 vil merke temperaturforskjellen på lik linje som en som har 37,5 til vanlig. Det er jo hva man er vant med. Vet ikke om du skjønte dette jeg. Ble litt vanskelig å forklare!
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg VET ikke, men vil tro at feber regnes som over 37,5 uansett.
d",)~^~^~ Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har normalt temp på 36,5. Så når jeg har 37,6 da føler jeg meg febersyk. Er jo som regel almenntilstanden ellers som også spiller en rolle. Men når tempen bikker over 38, da er jeg mer slått ut.
celodi Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2008 ja,sånn er jenta mi også,derfor jeg lurte!!! HUn ligger på 36,4-5 vanlig.. Og var nå varm og små slapp og hadde 37,8..
@stronauten med 3 små Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Det generelle som står i bøker er jo at feber regnes som over 38 grader. Derfor vil jeg tro at selv om en person har 36,5 til vanlig, så har han ikke nødvendigvis feber selv om den har steget til 37,5. Kroppstemperaturen varierer en del i løpet av en dag. Men noen får lettere feber enn andre, noen kan fint overleve med 38 i feber, mens andre blir helt utslått av det samme. Tror at almenntilstanden teller mer enn akkurat hvor høy feberen er...med visse unntak da! 41 i feber er nå litt skummelt uansett!
celodi Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2008 må følge med henne iværtfall.. Se om den stiger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå