Gå til innhold

Er det slik at flere tenker slik??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange tror livet "stopper opp" når man får barn... både kjente og ukjente har uttrykt dette!!

Som feks: Ja, nå blir det ikke nå mere kinoturer på en stund, eller romantiske restaurant besøk, eller weekend turer. Eller eksotiske ferier, eller en hopp på tur til syden:) eller kjæreste tid på en stund!

Kan ikke se at min lille skal hindre meg i noe av dette:)

Hva tenker dere andre om dette??

Er det ikke hva vi gjør det til selv, ingen automatikk i at alt annet rundt oss skal stoppe opp fordi vi har fått et nusk??

Ting trenger kanskje litt mer planlegging og noen ganger hjelp fra andre, men alle de tinga nevnt over er mulig å gjennomføre selv om man har fått en baby!!

Hva er deres tanker om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,kvifor ska livet stoppe opp når man får barn??

Klart da vil begrense seg med kva ein kan gjera til ein kvar tid,men livet kan da umulig "stoppe opp"?!!!!!!!

Er nok mykje opp til kvar og ein korleis ein vil ha det,men kanskje lurt å ha ein god porsjon med tolmodighet:-)

Skrevet

Mener det heller er slik at livet ikke stopper opp, men kommer inn i en annen fase mens en har små barn. Blir jo mere bundet på en måte, men det er da mulig å få seg et kinobesøk eller en fest i ny og ne for det! Hvordan livet blir etter at man har fått barn, er jo egentlig helt opp til en selv, og hva en gjør det til. Vi har valgt en stille og rolig livsstil, uten alkohol, festing, er nesten aldri på kino eller restaurant, men dette pga vi har valgt det selv. Synes film hjemme og hjemmelaget mat er mye koseligere! Har masse potensielle barnevakter rundt oss, men ser ikke behov for å bruke det..

Men det er oss da:)

Skrevet

Vi får til det vi vil selv om vi har barn. Men ser jo at det kommer til å bli vanskeligere å koordinere barnevakt når vi nå snart har 3 barn =)

Ellers er vi glad i å se film hjemme, restaurantbesøk kan vi ta med ungene på eller få barnevakt(spiser ikke så ofte ute), weekendturer får vi ikke til for tida likevel pga jobb, hoppe på turer har vi aldri vært så ivrige på, så da kan det jo vente litt til og kjærestetid er hva man gjør det til selv =) Trenger ikke vente til ungene sover med å kysse mannen min =P

Hvis man har den holdningen til det å få barn, skjønner jeg ikke helt hvorfor man har lyst på barn?

Skrevet

Neida. alle de tingene er definitivt ikke forbi og absolutt ikke vanskelig å gjennomføre hvis man vil det, men kjenner her i gården at det står litt på viljen til å få gjort det, hehe.

Vi er nok mer slitne og mangler litt den ekstra energien til å få gjennomført flere ting for "bare oss".

Altså. vi får med oss den romantiske weekendturen ca. to ganger i året og et restarantbesøk i ny og ne, men vi må liksom ta oss selv litt i nakken, hehe.

Men vi passer på å være kjærester i hverdagen, da, men vi må nok være ekstra bevisste på det, nå som vi venter nr.2. Lett at foreldrerollen blir litt altoppslukende ;-)

Skrevet

Bra flere er enige om at livet ikke stopper opp:)

Skrevet

Det der er ett typisk utsagn man får fra single venninner med null planer om barn med det første;) Alle jeg kjenner som har barn, store og små lever helt vanlige liv, de prioriterer garantert anderledes nå enn hva de gjorde før de fikk barn, og det kommer nok vi også til å gjøre. Men det de som mener livet er "over" glemmer er alle de flotte stundene man får sammen som en familie. Og der finnes baby-kino og som flere sier, litt mer planlegging og tilrettelegging, men sikkert samme "morroa";)

Skrevet

Nå har ikke vi flust med barnevakter som bor nær, så det må planlegges mer hvis vi skal gjøre noe uten barn. Men egentlig så tror jeg det går mer på hva en selv ønsker enn på at livet stopper opp :) Den første tiden så er det så usigelig mye koseligere å være hjemme og nyte livet som familie enn å måtte gjøre ting uten barn. Det er jo det man har gledet seg til i lang tid. Og kjærester er vi vel så mye når vi går tur med barnevogn sammen, lager middag sammen, eller sitter og leker med barna, som når vi er på kino. Vi venter nr 3, og livet har bare blitt rikere etter hvert barn. Jeg kan kjenne meg nyforelsket igjen når jeg ser mannen min sitte på gulvet og bygge lego med minsten, eller stå over senga og synge til minsten for at han skal sovne fortere.

Vi har vært på kjærlighetstur tre ganger etter at vi ble sammen, alle har vært etter at vi har fått barn. Når barna har blitt store nok til å være vekk fra mamma og pappa noen dager, så er i alle fall vi heldige nok til å ha besteforeldre som er glade for å ha de på besøk. Det første året etter fødsel hadde jeg ikke hatt lyst til å vært vekk fra barna uansett, så da er tid uten barn ikke noe savn i det hele tatt :)

Skrevet

Neida livet stopper ikke opp..men man begynner på en annen fase i livet med unger.

Klart man er ikke like fri som før når man får barn, kan ikke gjøre hva man vil når man vil.

MEN jeg vil heller ha et liv med unger, synes det er veldig berikende..lell at man må skaffe barnevakt til ditt og datt og det ikke alltid er like enkelt..og må bare holde seg hjemme for det ikke gikk..

Så synes jeg det er verdt det:)

Man kan jo også finne på ting ilag med barna også..kan være like kjekt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...