Gå til innhold

Mathysteri

SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toksoplasma er i følge Norsk Zoonosesenter en parasitt som er mest utbredt hos sauer og katter.

En generell anbefaling til gravide når det gjelder toksoplasma er å varmebehandle kjøtt godt før det spises.

Rått eller lite stekt kjøtt, og da spesielt fårekjøtt, er ikke å anbefale.

Toksoplasma tåler sannsynligvis ikke temperaturer under -18 C, eller høye saltkonsentrasjoner.

Gilde spekepølser og spekemat ( forutenom langtidsmodnet spekeskinke Santa Kristina) er produsert av kjøtt som fryses før det brukes i produksjon.

Mvh

Ane-Guro Danielsen

så nå jenter slutt med hysteriet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så var det listeriaen da du glemte. Forsvinner kun ved oppvarming over 70 grader og lever i beste velgående etter frysing.

Så nå er det bare å være "hysteriske" igjen.

Skrevet

Listeria forsvinner ikke ved frysing... Og dette går jo imot mattilsynets anbefalinger, stoler mer på de :o)

Var gasnke så uforsiktig frem til listeria saken nå i høst. Ble litt mer "hysterisk" da.

Skrevet

"Toksoplasma tåler sannsynligvis ikke temperaturer under -18 C, eller høye saltkonsentrasjoner."

Og så likte jeg den der: "..sannsynligvis"

Sannsynligvis så går det bra!

;-)

Skrevet

Oi, enda et slikt innlegg!!!!??

Burde vel kanskje slutte å svare på dem...hehe....

Men så lenge lege, og jm er enige, og anbefaler at en holder seg borte fra disse tingene (OG mattilsynet) så ser jeg ikke problemet av å holde seg unna disse matsortene, for å være på den sikre siden. Det er ikke hysterisk i det hele tatt. Jeg tar ansvar.

Så får de som vil, kose seg med det de vil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...