Gå til innhold

Baby, 4 måneder, hvordan ser dagene deres ut? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med dem? Leker...? Hvor mye lar dere dem sitte/ligge alene? Er det flere som lar dem sitte foran tv'n i vippestol? Hvor ofte sover de, og spiser? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligger mye i høy leikegrind og leker med uro, eller øver seg på magen. Sitter ofte på fanget og leker, snakker, synger. Spiser hver3 time. Sover gabske ofte en god stund etter mat, men det variere veldig. Vi triller oss en tur i ny og ne, og koser os på badet/dusjen annenhver dag omtrent. Sitter litt i vippestolen når vi er opptatt med middag eller storebror e.l, max 10-15 minutter av gangen 2-3 ganger om dagen., noen ganger foran tv m storebror, til storebror tar han vekk fordi han er redd for at "lillebror skal bli firkanta i øya", hi-hi, omsorgsfull storebror her:-)

Skrevet

Dagen til mini (som blir 5 mnd. på tirsdag) er ganske lik. Søvn og mat varierer masse, leker i lekegrind og i vippestol i korte stunder (har kjøpt en leke til å feste over vippestolen slik han blir aktivisert der). Går masse turer og er på besøk hos bekjente med babyer slik de får "lekt" litt med hverandre. Prøver å unngå tv-titting, men blir til at han ser litt på tv når vi ser på mens han sitter på fanget.

Synes denne tiden er fantastisk, kunne året vart evig!! =) Koser oss MAX!

Skrevet

Våre dager er ganske like. klare rutiner på det aller meste!

han sover fra 21 til 0830. (han får mme)

mat og søvnrutiner: mat kl. 9, 13, 1630 og 2030 (sånn ca)sover litt mellom 1 og 2 måltid. da blir han også badet. sover en time eller to etter kl. 14. og en liten time etter kl. 17.

resten av dagen går til leking og kos. han ligger mye på aktivitetsteppet sitt og leker med "knitrefuglene" sine. ligger på gulvteppet og øver på å ligge på magen og rulling og slikt! han sitter også endel i vippestol. han sover også i denne på dagtid. vippestolen kan nemlig legges helt flat. han sitter i denne og ser på tv når jeg er opptatt med middag, husvask, klesvask osvosv. jeg har dessverre klart å gjøre en tv-slave ut av han! men det han pleier å se på er fargerike tegnefilmer og det tror jeg er ganske naturlig for unger å interessere seg for!

sitter mye på fanget også. vi "prater" og ler med han.

lar han ikke sitte/ligge så veldig lenge om gangen. om han ligger på et teppe og koser seg med fingrene og tærne sine lar jeg han bare ligge mens jeg ordner rundt, ligger han og leker med leker og har tepper, suttekluter og kosedyrene rundt seg pleier jeg ikke å gå fra han mer enn toppen 1minutt. han har nemlig en tendens til å dra i alt så han ender opp med alt i og over fjeset sitt. skal jeg noe, ned i kjelleren f.eks rydder jeg unna så han er "alene" på teppet! bare smokk og sutteklut.

sånn er dagen vår foreløpig! veldig mye baby, mme og bæsjebleier og veldig lite meg og mitt;) men sånn er det å få barn;) veldig mye barn men når alt har fått sin plass kan man begynne å tenke på seg selv igjen!!

Skrevet

Vi står som regel opp i 9 tiden , dusjer og steller oss. Han sover ofte sånn ved 11 tiden, så da er vi enten ute på tur eller han sover en lur i lekegrinda. Hvis vi er på tur sover han i ca 3 timer. Hjemme blir det ofte bare en times tid hvis han sover inne. Hvis vi er hjemme på dagen blir det litt leking i grinda , sover ,spiser , hører på musikk , også har han begynt å prate fælt. Elsker å stå på fanget å prate :)

Vi er mye ute og triller på dagtid med andre mødre med barn. Tar en tur i byen eller noe.

han sover som regel litt etter middag sånn ved 18 tiden , legger seg for kvelden ca 2130.

Han er 3 mnd og 3 uker

Skrevet

mini blir 4mnd om en uke.

Vår dag er omtrent slik.

Mat kl.09, 10:30, 13, 15, 17:30, 19:30 og igjen 20:30. Ganske ofte med andre ord. Men han sover hele natta, så da er jeg fornøyd :D

Sover stortsett fra ni til halv elleve, fra ett til halv to, og fra halv seks til syv.

Begynner med kveldsstellet litt over åtte.

Når han er våken sitter han endel i vippestolen, har bebybjørn vippestol med sånn leke stang over, så den pussler han endel med. Når han sitter/ligger på fanget så snur han seg automatisk mot tv'en. å visst han ligger med ryggen mot tv'en så vrir han hodet noe utrolig, slik at han ser litt av den. Så ja, han er en liten tvslave. Men prøver å begrense det.

Ellers så ligger han endel i lekegrinda, men der sover han mest.

Ligger også litt under babygymmen, og litt på mage for å "trene".

Sitter da stortsett å passer på han, fordi hunden er så innmari interessert i mini. Så må sitte i nærheten, slik at jeg kan dytte bort hunden innimellom.

Så passer på å gjøre huslige ting, mens mini sover i lekegrinda. For da er jeg sikkert på at hunden ikke når han (har en liten hund).

Badingen har vi ikke fått noe rutine på enda, er litt sløv på dette. Men mini liker å bade, selv om det kanskje bare blir engang i uka eller no :D

Skrevet

Jenta vår er 4 mnd og en uke.

Hun legges for kvelden i 20.30-tiden, får mat en gang mellom 4 og 6(mm), og sover igjen til ca 8. Da spiser hun igjen(mm), før vi står opp i halv 9-9 tiden- Da går vi på badet og bruker good tid på å stelle å ta klær på =) Så ligger hun en stund på matta si på gulvet og leker med babygymen eller andre leker. Turner fælt, og har beina like mye oppi babygymen som hendene =) dersom tv`en står på(noe den ofte gjør..) vrir hun seg slik at hun ligger med beina mot tv. Da ser hun nemlig best! hehe.. Er ikke begynt å rulle enda, men "roterer" seg hele tiden så hun ser det hun vil se =) Så sover hun en halvtime-time før neste måltid ca 11(sviskemos og mm). Etter den går vi som oftest en tur, og hun sover da i vogna i 1,5-2 timer. i 14 tiden spiser hun igjen(mm), så kl 17(mm) og siste måltid kl 20(litt maisgrøt+mm+mme).

På ettermiddagene er det litt forskjellig hva vi gjør, men hun ligger ganske mye på matta si og leker selv. Setter oss ofte ned og leker med henne også. Når hun blir lei av å ligge gir hun beskjed, og vi tar henne da opp på fanget en stund, og leker og synger og tuller.

Vippestolen sitter hun bare i når hun får sviskemot og grøt, og når hun er med på kjøkken for å lage mat. =)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er min gutt som er blitt tv-slave... :-) Jeg har tv'n på stort sett hele dagen, for selskapets skyld, og gammel vane. Dermed blir det til at han snur seg etter den så snart han har en sjanse. :-) Misunner dere som lar dem ligge i lekegrinda eller på leketeppe... min hater å ligge. Toppen et par minutter holder han ut, så er det sutring og hyling til jeg kommer og tar ham opp. Så vippestol, og en annen lekestol med figurer som roterer over den er "barnevakten" så lenge jeg lager mat, gjør husarbeid eller gjør andre ting jeg ikke kan ha med pjokken på. Har begynt å bruke endel babybjørn, for han er så nysgjerrig på forskjellige ting, så når han sitter med ansiktet utover har han stoooore øyne på alt som foregår foran ham. :-)

Ellers spiser han også ganske ofte, synes jeg... :-) Men det varierer veldig fra dag til dag... Er vel sånn som oss... :-)

Jeg gir sviskemos etter grøten på kvelden, men ser at noen gir den på formiddagen. Tror jeg skal prøve det, for han gulper så innmari etter kveldsmaten. Blir kanskje litt mye for ham, grøt, sviskemos, mme og vann... Stakkars... og så blir han så innmari fort sulten igjen... :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...