Gå til innhold

Hva drømmer dere om å spise da ungen er ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha meg et sikkelig spekematmåltid!!

Elsker spekemat og må innrømme at jeg ved et par anledninger har sneket til meg litt spekeskinke og krysset fingrene for at det skulle gå bra..

Så da ungen er ute skal jeg invitere noen på skikkelig spekemat og eggerøre kveld!!! Skal spise til jeg spyr..hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskive med salami!!!

Og skal innrømme at jeg gleder meg til ett glass vin...

Skrevet

Jeg kjenner at jeg også gleder meg til spekemat, Jeg har ikke vært så nøye med det i de to foregående svangerskapene, men jeg ble skremt av den oste-episoden, så da har jeg tenkt at det er bedre å være føre var. tenk... mmmmmmmmm fenalår og rømme og flatbrød og eggerøre. Åhh så godt, og ... øl. he he.

Skrevet

hmm... spiser salami jeg.. har ikke tenkt på (før nå) at det kanskje går under betegnelsen spekemat... :oS

Skrevet

spekemat definitivt, jeg skal ha meg en skalk parmaskinke jeg skal gnafse i meg egenhendig på barsle. Det er avtalt.

Og løst stekt eggerøre.

Og et par oster, altså en real ost og vinkveld

Men spekematen rager definitivt høyest hos meg

Skrevet

ost og vin! Smakfulle brie og blåmuggoster med et glass god australsk vin til :) Men blir en stund til, for vin er ikke det første jeg hiver innpå etter fødselen, akkurat :)

Men går veldig greit å holde seg unna saker og ting synes jeg. Er ikke slik at jeg går og tenker på det jeg ikke kan spise.

Skrevet

Kan man ikke spise salami??

Og hva er galt med eggerøre? Dette har jeg aldri hørt noe om. Er det virkelig farlig?

Skrevet

Eggerøre er såvidt jeg vet helt tryggt. Skrev det bare fordi det hører til spekematen :o)

Skrevet

Tror ikke eggerøre er farlig, er vel mer at det er et tilbehør til spekemat. Så man kan nok fint spise eggerøre i svangerskapet.

Salami er det vel litt tvil om, hvis jeg ikke tar feil. Syns jeg har sett diskusjoner om dette? Min lege sier at man fint kan spise salami, men på linje med kjøttpålegg ellers så spiser jeg det ikke annet enn de to første dagene etter at pakka er åpnet.

Skrevet

For å være på den sikre siden spiser jeg ikke salami.

Spurte jordmoren min, og hun sa at listeria-bakterien og toxoplasmose KAN finnes i salami. Toxoplasmose forsvinner om du fryser salami og spekemat, men det gjør ikke listeria. Nå er det sjelden vi har denne bakterien i Norge, men har jo faktisk hatt enkelte tilfeller siste året.

(sist var det de ostene...)

Vet mange spiser salami som vanlig, men jeg tar ikke sjansen.

Men eggerøre, det har jeg ikke hørt noen "advarsler" om.

Skrevet

BULLSHIT spis salami .. eter salami hver dag.. slutt med hysteriet

Skrevet

Hele sommeren 08 skal jeg fråtse i parmaskinke med melon til....nammm..Får helt vann i munnen bare av å skrive det ned..hehe...

Blåmuggelost på brödskiva ser jeg også fram til å spise igjen.....:-)

God ide å invitere til spekemat kveld Sjraff!!

Men da må du lage sånn potetblanding til. Kokte poteter med gresslök i hvit saus..Det er godt til spekemat det!!! MÅ pröves:-)

Skrevet

Som jeg skrev, noen tar sjansen, andre ikke!!!!

Det er fritt valg her...

Skrevet

OST. masse ekle, illeluktende oster!!!!!! mmmmmmm sammen med god dessert vin.

Skrevet

Jeg er ikke fan av de tingene det ikke er "lov" å spise gjennom svangerskapet, så ikke noe her! =)

Skrevet

Roastbeef og rødvin......DET ser jeg frem til:) (ikke sammen kanskje men...)

Skrevet

har da spist alt under mine svangerskap jeg da!

Skrevet

Til dere som lengter etter parmaskinke:) Bestill dolly-dimples pizza parma me ruccola salat!! Mmmmmm:)

Har spist den noen ganger i løpet av svangerskapet og den demper litt på suget etter spekemat:)

Siden pizzaen er stekt så er det ok å spise skinka!!!

Går også an å lage pizza hjem med disse ingrediensene:) Nam nam!!!

Skrevet

Jeg har lyst på en skikkelig god blåmuggost. Fikk så lyst på det sist også, så jeg kjøpte inn det og hadde klart i kjøleskapet. Åh, gleder meg.

Men det er som noen sier, jeg har ikke så stort savn etter noe, bare gleder meg litt til å smake den blåmuggosten ;)

Skrevet

Salami og Roastbiff.. Og vin og kaffe med kahlua.. Hehe.. Høres ut som den alkisen her men savner faktisk det litt. Spesielt på hytta!!

Skrevet

Spekemat, samt en skikkelig god biffmiddag (medium stekt) og kanskje et halv glass rødvin til.. :o)

Skrevet

å jaaaa medium biff!!!! Stemmer for det også;)

Skrevet

Her blir det nok spekemat rimelig kjapt etter fødsel, og roastbiff......

Da vi kom hjem fra sykehuset med hun første vi har, hadde mannen min kjøpt inn roastbiff til meg. Snille mannen min hadde tenkt på at jeg savna det han.. Koste meg da ja.

Skrevet

Jeg drømmer ikke om noe denne gangen.

Det er fordi når jeg fikk min datter i 06 reagerte hun på det meste jeg spiste. Jeg ammet henne,og jeg fikk et ganske ensidig kosthold kan man si....

Denne gangen belager jeg meg på og kutte ut det meste på nytt.Hvis det viser seg at lillemann tåler maten jeg spiser må det bli kongekrabbe med masse hvitløksmør ; )

Skrevet

Oster, masse, masse oster!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...