Gå til innhold

Hvordan lager dere matpakkene litt mer spennende til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du konkrete og ekle tips?

Jeg legger gjerne oppi, i tillegg til selve skivene,

rosiner

druer

gulrot-staver

cherrios-ringer

ritz kjeks eller bixit blåbær

litt tykke agurk-skiver

Oppfinnsomheten min stopper liksom der.... hehe, mottar tips=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en frøken som ikke er glad i spennende matpakker jeg.. Sende jeg med noe utradisjonelt så spiser hun det ikke...

Men hun elkser å smøre selv da, så sender ofte med knekkebrød og sånn liten leverposteiboks slik at hun kan smøre på selv.

Ellers blir det frukt eller grønnsaker oppskjært. Det liker hun.

Hva med kokt pasta, kyllingbiter, mais, baguetter (hvis hun liker det), matmuffins osv?

Skrevet

Ungen er ikke særlig begeistra for brød, så her går det mye i pasta med noe i, salater, omelett, fiskekarbonader, kalde "middagsretter" (fisk, gryteretter etc) og slikt. Vi har tilgang på kjøleskap i barnehagen om matpakken behøver det, da.

Skrevet

Her har de med frukt, og skiver med salat på, og gjerne tomat , paprika, akurk. Da blir det spennende farger og matlysten øker. Og de spiser opp alt sammen.

Skrevet

oliven

gulrot

stangselleri

limabønner

kikerter

sushi (hvis det var middag dagen før)

pasta/lasagne osv, om vi har rester

sukkererter

tomat

paprika

babybell ost

champignong

brokkoli

blomkål

mais

skinkebiter

karbonade

fiskekake

egg i alle former og fasonger

tar det jeg har, hun er altetende

Skrevet

Jeg ser at elevene av og til har med seg

pastasalat

grovepizzasnurrer

oppskåret frukt

matmuffins

yoghurt med frokostblanding ved siden av

Skrevet

Tortillalefser med kjøttpålegg og det de liker av grønnsaker. Ruller den sammen og pakker i folie.

Småpølser, kyllimgvinger eller kjøttboller i en liten boks.

Pizzasnurrer

Matmuffins

Pannekaker

Lomper med smør

Skrevet

de får lunch i barnehagen så her er det bare frokost som sendes med om det ikke blir spist frokost om morgenen hjemme

to brødsiver dyppet i egg, stekes i panna med ost og skinke i mellom. greit å la den ligge kaldt i barnehagen om den ikke spises med en gang de kommer. den er god både varm og kald.

grovbrød med bringebærsyltetøy er favoritten da.. *kremt* fancy eller ikke liksom. hehe.

matmuffins har jeg ikke prøvd men ønsker meg en supergod oppskrift på det om noen har.

Skrevet

Man kan lage pita eller tortilla med fyll i; feks salat, diverse grønnsaker, (smøre)ost/skinke/salami/kylling. Kjempegodt.

Skrevet

Når tulla her er syk, så spiser hun lite, men spiser MERE når jeg trykker ut med sånn "kakemenn" former, trykker ut fine former av brødskiva, stjerner og hjerter osv :) Veldig populert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...