Gå til innhold

Noen overtroiske som IKKE monterer seng og stellebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha alt klart, men samboeren min mener det betyr ulykke å montere opp senga og stellebordet før babyen er kommet. Jeg syns han er teit, og mistenker at han sier det fordi han er lat og vil se sportsrevyen istedet...He, he.. Noen som er enige i overtroen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da hadde jeg blitt tussete og deprimert tror jeg...

Skrevet

Kaller dette fornuftig jeg.

Vi venter nr 4, og har ikke satt frem noen ting til noen av barna.

Har selvfølgelig gjort alt klart, men ikke synlig på bad og soverom.

Det kan jo tenkes at det skjer uforutsatte ting på føden.

Og hvordan føles det da å må reise hjem og rydde bort?

Bedre å la mannen bruke en halv time til å sette på plass tingene når babyen er trygt ute i verden, og vi damer nyter barseltiden før vi kommer hjem til den hektiske hverdagen :o)

Skrevet

Men da kan man jo nesten ikke handle inn noe til babyen heller da..?

Er jo ille å ha ting stående også, om noe SKULLE skje?

Nei, jeg mener man ikke kan gå rundt å tenke slik.

Men- man er tydeligvis forskjellig!

Skrevet

Oi, trodde bare den overtroen gjaldt vogna, jeg.. Så derfor kom ikke vogna i hus før etter at jenta var født. Klær og seng var klare. Men ikke oppredd, det gjorde pappaen mens jeg var på barsel:)

Skrevet

Her er alt klart, av det vi har kjøpt i alle fall.. Har ikke kjøpt sengetøy, stelleutstyr og klær enda... satser på å bruke de tre ukene som er igjen til termin på det..

Håper ikke det er sant, det med at det betyr ulykke, for vi syns det er så koselig å gjøre i stand ting til den lille så har ordnet med alt som har kommet i hus med en gang.. hehe :-)

Skrevet

Fra gammelt av sa de jo at man kunne godt sette opp senga men det betød ulykke å re den opp! Vi redde ikke opp sengen før vi var hjemme med førstemann=) Må vel innrømme at jeg er litt overtroisk..hehe..Fra gammelt av sa de jo også at man ikke burde flette håret sitt under fødselen,dette kunne føre til komplikasjoner=)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Nei, vet du hva - nok å tenke på om man ikke skal gå å bekymre seg for om sånne ting har noe å si for om babyen er frisk/levende eller ikke... Så ikke overtroisk (pessimistisk) jeg nei. Her går alt bra inntil det motsatte er bevist=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...