aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg temper denne pp, og det er helt nytt for meg..Har lagt ganske jevnt på 36,40 C i flere dager, men så gjorde den et hopp opp til 37,14 i går morges (samtidig med positiv el-test) i dag morges var tempen 36,40 igjen, men eggløsningstesten er fremdeles positiv????? Trodde at når tempen er gått tilbake til "normalen" igjen er eggløsningen over. Når egget blir sluppet er jo LH-økningen gått tilbake for lenge siden og el-testen er negativ igjen? Skjønner ingenting jeg..Vil tempen falle igjen selv om jeg ikke har hatt eggløsning mon tro?
AlleGodeTingErTo Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 _Etter_ EL skal tempen ligge høyere enn før EL, du skal ha tre stigende temper etter positiv test, før EL kan bekreftes. Derfor kan det kanskje være at kroppen din jobber med å slippe egget, men strever litt? Bruker du fertilityfriend? Jeg ser der at EL som regel finner sted dagen etter positiv test, og at tempen hopper til værs dagen etter der igjen! Jeg fikk positiv test for to dager siden, tempen stiger, men FF har ennå ikke satt EL på meg. Du kan jo kikke her: http://www.fertilityfriend.com/home/bananahammock
Carrie1 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er ikke så inn i dette, siden jeg ikke temper. men hva mener du med at du fikk pos EL-test for 2 dager siden, men at FF ikke har satt EL på deg??? har du ikke El da testen viser det da?
AlleGodeTingErTo Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Det er bare stigende temper som kan bekrefte EL. Positive tester bekrefter stigningen av LH-hormonet som kommer FØR EL, men det er ingen garanti for at egget blir sluppet. Man har som regel EL dagen etter positiv test. Tre dager med stigende temper etter EL krever FF for å bekrefte at du faktisk har hatt EL. Det er visst progesteronen etter EL som gjør at tempen stiger, så det er en veldig sikker bekreftelse. Men altså...er man frisk og har fine sykluser så har man ganske sikkert EL innen 12-36 timer etter positiv test
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar:-) Har ikke summet meg til å komme meg inn i FF enda, men skal gjøre det i kveld. Har kanskje ikke hatt el enda da..Kroppen har kanskje problemer med å slippe egget..sist pp fant jeg ikke el i det hele tatt med el-tester, og denne pp får jeg positiv 3 dager på rad:-( blir så frustrert og forvirret. I går hadde jeg noen vanvittige el-smerter, faktisk så vonde at jeg måtte ta paracet..ellers så er de andre symptomene på el til stede også, men de begynner å gå over nå..men testene er stadig positive..pussig..
AlleGodeTingErTo Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Så merkelig da! Noen har positve EL-tester i to-tre dager før egget slippes, så det er ennå håp:) Krysser fingrene jeg. Begynn med FF!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2008 I dag var testen negativ igjen, og tempen har steget bittelitt fra den kjempedippen jeg hadde i går så da er vel el over for denne gang regner jeg med..håper at spiren sitter denne pp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå