Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Herregud! Nå orker jeg snart ikke mer! Har fått så utrolig vonde og hovne hender (spesielt høyre!!) Klarer ikke knytte neven, kjennes ut som blodårene i hånda skal sprekke! Det verste er når jeg skal legge meg, det strammer og dunker i hendene, umulig å sove! Ellers er det vondt og hovent hele tiden.. Har tre uker til terminen.. Noen som har peiling på dette? Noen tips? Har nevnt det for legen, men det han gjorde var å krysse av på ødemer på helsekortet.. Må ta det opp med han på neste legetime (onsdag).. Frem til da håper jeg det er noen som kan hjelpe meg med noen råd....?! På forhånd, TAKK!!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Ta kontakt med legevakten. Dette kan være tegn på svangerskpaforgiftning.
Jente73_tvillinger Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Uff, ja du samler tydeligvis veldig mye vann. Hvordan er anklene dine da? Det er ikke noe legen kan gjøre, vanndrivendes medisiner går til babyen - men du kan prøve å drikke mye vann og holde deg helt unna salt. Hold hendene over hjertehøyde og se om det hjelper. Har selv hatt masse vann i forrige svangerskap og det er utrolig ubehagelig - for min del var dette begynnelsen på sv. forgiftning - regner med legen din også sjekket urinen?? Og blodtrykk? God bedring.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Dette har jeg slitt med sidn uke 23.. yayh!! Så kan si man er møkk lei... Men det er desverre ikke stort man kan gjøre med det!! Prøv å holde hendene over hjerte høyde jevnlig i døgnet...og i bevegelse ellers fins det slike støtte-strøper/skinne til hendene som jordmor anbefalte... Men for meg ble bare vannet flyttet videre oppover hånda... så droppet tidlig dette!! Får vel bare overleve de siste ukene.... Men det er helt forferdelig!!!
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Blir ekstra godt fulgt opp i forhold til svangerskapsforgiftning fordi jeg har hatt høyt blodtrykk hele svangerskapet, går på medisiner for dette.. Var på sjekk for noen dager siden, og det er heldigvis ikke noe eggehvite i urinen.. Så er heldigvis ikke svangerskapsforgiftning...!
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2008 Uff, ja får vel bare leve med det litt til da! Har hovne bein/ankler også, men hendene er verst! Skal prøve tipsene dere har gitt meg, alt er verdt å prøve, for dette er IKKE godt!! Takk for tipsene, tar gjerne imot fler! )
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er anonym 18:16:) Sliter med vann i beina jeg også... ikke gøy... får ikke på meg noen sko!! Så har vært til mor å lånt noen gamle utslitte sko i en str større enn mine... huff!! Vet kor for j... det er med vann i kroppen!!! Men husk d ikke er lenge til nå... hehehe, enkelt å si til andre:) Men sitter hjem å sutrer over at vannet har tatt overhånd!! Ansiktet ser pløsat ut og oppblåst ut, mens lår og legger/ankler går i ett! Og hendene ser ut som tømmerstokker. Og føttene er som tatt ut av ringenes herre:) Huff, jaja.... får håp den lille i magen vil melde sin ankomst snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå