Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med termin 29. desember, så var jeg glad for at hun ventet til januar : )

Det startet litt før midnatt 2. januar med maserier og litt vondt. I tre-halv firetida var det litt under to minutter mellom riene, men de var ikke ille. Halv fem ankom vi sykehus. Fikk konstatert at det bare var to cm åpning og de ville sende meg hjem, men med så hyppige rier ble jeg strippet og deretter innvilget en time på venterom for å se om det ble utvikling. Etter en time med slitasje av linoleumen der, var det litt utvikling og jeg ble klargjort og fikk gå i badekar. (De lurte nemlig fortsatt på å sende meg hjem!) Riene var begynt å bli rimelig vonde, og kl. 8 måtte jeg opp igjen av badekaret for å gå rundt og stå under riene. Halv ni hadde jeg 4-5 cm åpning og ble sendt inn på fødestue. Nå ville jeg GJERNE ha epidural og etter en stund kom anestesisykepleieren og satte veneflon, men måtte vente på legen. I mellomtiden ble riene skikkelig intense og legen fikk jeg aldri sett, for nå kom pressriene! Jenta var født kvart på ti! D.v.s. fra 4-5 til 10 cm åpning på 1 time (au!).

Dette er fødsel nr. 2 og jeg synes det var en belastning at de hele tiden snakket om å sende meg hjem - jeg kjente jo selv at dette var aktiv fødsel... Så stå på krava jenter. Hvis jeg hadde blitt sendt hjem før badekaret, så kunne dette kjapt blitt hjemmefødsel!

Så nå koser vi oss hjemme - lykkelige over at Serine er frisk og fin og alt vel overstått.

Ønsker alle dere andre her inne LYKKE TIL og takker for meg : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så utreolig mye! Kos deg masse med den lille! Jeg har enda noen måneder igjen. Flott navn forresten også :-) Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta deres!

Synes det er så rart at de ikke lytter mer til andregangs jeg. Godt du ble igjen og stolte på kroppen din!

Skrevet

Gratulerer:)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Bra at du sto på krava, kroppen din vet best. Høres ut som en flott fødsel! Gratulerer med 2008-modellen din! =)

Skrevet

Bra at du holdt deg der ja! Og så kjempefint navn da.... Serine :-) Gratulerer og kos dere masse videre :-)

Skrevet

Gratulerer med jenta ;o) Kose dere masse nå!

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessa :o) Nå må du virkelig kose deg :o)

Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger! Vi koser oss med pludring, nattevåk og masse nussing og stryking. Spedbarnsperioden er bare utrolig herlig! Gled dere og masse lykke til!

Skrevet

Jeg vil oxo si gratulerer så mye med berta:) Lykke til i fremtiden=)

Skrevet

gratulerer med ei lita jente:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...