Gå til innhold

Atopisk eksem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det noen som vet om det MÅ klø? Og blir det verre vid bading? Har en gutt på 2 år som har fått masse rare utslett, men kan de få atopisk eksem så sent??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må ikke klø og det blir verre ved bading. Mannen min fikk atopisk eksem da han var 25 år så jeg tror det kan komme når som helst. Men ofte kan man merke det på huden over tid, ikke at det bare dykker opp liksom. Ta ham til lege. Hvis det er atopisk eksem kan han få spesial salver sånn at det ikke blir så ille.

Skrevet

jeg fikk også atopisk eksem i voksen alder..

hos meg klør det helt forjævlig når utslettet kommer. (bruker elocon) men det er for sterkt til din sønn, prøv med kortison (kjøpes på butikken) å smør tynt. virker mot kløen vist han er plaget med det:)

Skrevet

Min sønn har atopisk eksem. Det ble verre ved bading(med natusan), men med produkter fra apoteket(seba med, cosmica) så går det bra! Vi har prøvd endel salver oppigjennom som Mildison, Locoid + 2 salver til som jeg ikke husker hva heter og i tillegg smurte vi med apobase og aderma(fuktighetskremer). Ingen av de hjalp helt. Så ble vi henvist til hudlege, da fikk vi foreskrevet elocon, så den kan du faktisk bruke! Etter det har han ikke vært så plaget, ingen røde flekker lengre, bare litt tørr hud innimellom.

Skrevet

Jeg har en sønn på 5 mnd som har hatt atopisk eksem siden han var 2 uker. Jeg bruker kortison og loco base og klarer å holde det ganske godt nede. Det ser verre ut etter at de har badet, men min sønn ser jeg liker å ligge i vannet og plaske. Jeg tror det lindrer. Jeg legger ham i dusjen og fyller opp med vann, vasker ham ikke, bare smører forsiktig med babyline olje fra apoteket og skyller det ikke helt av. Jeg, og forsåvidt hudspesialist legen, tror ikke min sønn klør så ofte. Heller når huden blir veldig tørr når jeg smører for lite med fuktighetskrem.

Jeg hadde ikke brukt kortison uten å ha snakket med en lege!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...