La Perla Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jada, jeg skulle ha sittet og jobbet på spreng (og gjør det egentlig), men kom på noe (kunne sikkert ha spurt andre i morgen, men vil heller inn her og spørre). Hvem var det som ønsket velkommen til bords? Var det doktoranden (evt. bruden/brudgommen) eller toast masteren? Jeg har lyst til å la toast masteren gjøre det, siden jeg skal takke og litt sånn mot slutten av middagen.
velger nick en annen dag Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Hei. På de doktormiddagene jeg har vært på så har doktoranden selv ønsket velkommen og introdusert toastmaster.
La Perla Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Hm, ok. Jeg må kanskje gjøre det sånn jeg også, men jeg er redd de skal tro jeg ikke har tenkt å takke folk, hvis jeg da bare setter meg ned og ikke sier mer etter velkomsthilsnen Jge kan ikke sette i gang å takke komiteen osv., for ifølge etiketten skal ihvertfall representanten fra universitetet tale først...
velger nick en annen dag Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Det tror jeg ikke du skal være redd for. Det har ihvetrfall ikke vært noe tema på de middagene jeg har vært på..:-) Lykke til.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Hva om du ønsker velkommen, gir ordet til toastmaster og så gir toastmaseter en kort oppsumering av hva som skal foregå og slikt og der da nevner at du kommer til å takke f.eks etter middag? Dette avtaler du så klart med toastmaster på forhånd. Og gratulrer så mye som snart doktor! :-)
La Perla Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2008 Ja, kanskje det var en idé? Takk for lykkeønskninger =) Jeg var egentlig annet å konsentrere meg om enn rekkefølgen på talene, hehe.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Man trenger atspredelser innimellom :-) Sitter selv og leser om motivasjon her, men min egen er nok ikke helt på topp, så har en pause her nå, hehe...
La Perla Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2008 Hehehe. En ting er å lese om det, en annen å være motivert selv.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Jupp, må finne ut vhilken teori jeg må bruke for meg selv her jeg da *ler* Så langt har jeg ikke funnet noen, men jeg er muligens innom Deci og Ryans teori om indre motivasjon hvor man noen ganger utfører aktiviteter av plikt, nødvendighet eller som man anser for verdifull selv om aktiviteten ikke er lystbetont (som å vaske huset, trene når man ikke egentlig orker fordi man vet det vil føre til en bedre vekt/figur) osv), jeg leser fordi jeg vet det vil bidra til et fornuftig resultat, nemlig en ferdig utdanning! ;-) På tide kanskje...
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Det er vertskapet som ønsker velkommen og presenterer toastmasteren. Så dersom du er vertinne er det du som skal ønske velkommen og presentere toastm. Lykke til, både med graden og middagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå