Gå til innhold

Det er forskjell på graviditeter ja...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men snuppa sleit jeg aldri nevneverdig med å bøye meg. Skjønte aldri helt disse som måtte ha hjelp til å ta på sko osv... Nå har jeg i overkant av 5 uker igjen og sliter med å sette på meg skoa, gidder rett og slett ikke ta meg bryet med å plukke opp ting fra golvet med mindre det er helt nødvendig... sliter skikkelig...!! Gleder meg til denne klumpen forsvinner ut av magen og det går ann å bøye seg uten å få en fot eller arm opp i halsen :oS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter nå og har igjen 14 uker til termin, vondt for å ha på meg sko, vondt for å reise meg opp osv, så ja svangerskap er forskjellige. Da jeg gikk med guttungen jobbet jeg til jeg var 7,5 mnd på vei, nå klarer jeg ikke jobbe og det er samme arbeidsplassen. Jeg sover lite om nettene da jeg får vondt på den siden jeg ligger.

Skrevet

Hehe... Uff ja, føler med deg. Svangerskap er definitivt ulike og man lærer seg noen lekser underveis har jeg funnet ut. F.eks trodde jeg at jeg hadde bekkenløsning i første svangerskap og synes andre klaget så mye, sååå vondt var det jo ikke, vel, jeg fikk den igjen i de to neste svangerskapene mine ;-P

Kanskje du får en stor og flott gutt? :-) Kunne overhode ikke bøye meg ned til gulvet på slutte med mini, var rett ogslett ikke fysisk mulig.

Skrevet

Ja, sånn har jeg hatt det fra uke 15 omtrent. Det var da magen skjøt fart, og siden har den bare hvert der.

Hele magen min er nå 55 cm fra nederst på skambenet og helt opp til puppene. Og den buler skikkelig.

Men livmoren er ca 33 cm.

Skrevet

Er en gutt iflg jordmor på UL, og stor blir han nok også ja. Søstra var jo 53 og 4,1 kg...

Så ja det blir nok en stor pg flott gutt denne gangen. Og magen er helt klart annerledes enn med snuppa. Så jeg tror på jente- og guttemage teorien ja :o)

Skrevet

Jeg skal visstnok ha samme kjønn jeg, men sliter allerede. Er spent på om jeg klarer å komme meg på jobb igjen men tviler nå. Jeg får ikke min klump før i april jeg. Håpe at søstra mi har rett og at han kommer til påske da.

Skrevet

he he he sånn er jeg også. Om jeg mister noe i butikken så sliter jeg skikkelig, for jeg orker ikke bøye meg og ta opp, men moralen min sier at jeg må...

Skrevet

Er litt skeptisk til dette gutte og jente greiene jeg. Jeg har gått gravid 3 ganger og har hatt tre ulike mager. Spesielt nå siste gang kunne alle fortelle meg at det måtte jo være jente pga måten jeg bar på som var typisk jentemage, bred og høy. I mitt første svangerskap hadde jeg bare en rund liten kul nede på magen som en fotball og andre gangen nor midt i mellom de to andre, rund, men lang nede. Og alle er gutter :-) Ingen andre teorier stemte heller forøverig, som dette med gutte og jentepuls, kinesisk kalender osv, alt har hatt noe rett og noe feil på meg.

Skrevet

Her stemmer åulsen også.. Snuppa lå mye høyere enn han karen her :o)

Det er nok forskjell fra perosn til person ja, men lett å "tro" på det da det stemmer overrens med egne er faringer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...