Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan di finne ut om barnet har alvorlige skader? eller ser di ikke det før senere? skal på ordinær ul snart og da er jeg i uke 20.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er vel slike ting de ser etter ved ordinær ul. De ser på nakkefolden (som kan indikere Downs syndrom), ryggmarksbrokk og andre ting jeg ikke kan noe om.

En ting jeg lurer på; blir man innkalt automatisk eller..? Jeg burde nemlig nærme meg ordinær ul nå..

Skrevet

Niks! de ser IKKE etter downs, bare for å poengtere det. Det kan man vistnok se på UL i uke 12, ikke senere.

De ser om alle organer er inntakt, hjertet og det der, ganespalte (er det det det heter?), blodgjennomstrømning i hjertet, om barnet er proposjonert riktig etc.

Legen skal sende en henvisning til UL etter at du har vert på første kontroll. Noen glemmer det, så har du ikke fått brev i posten inne uke 16 hadde jeg ringt til sykehuset for å ordne/sjekke om det er noe på gang.

Skrevet

ok,jeg var på ul rundt uke 11 og da sa hun at alt så helt fint ut,så trenger jeg ikke bekymre meg noe særlig da eller?

Skrevet

Du mener bekymre deg siden du ikke har mottatt time?

Jeg var også på en ekstra UL (uke 9 tror jeg det var) og nettopp derfor ble det kluss i systemet og jeg fikk IKKE time til vanlig UL i posten. Derfor ville jeg ringt og sjekket hvis jeg var deg og du har kommet til uke 16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...