Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Kjøpte en sinksalve og en mot sår stump.. Hva er forskjellen?
Nætte;mortil2 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Zink kan du bruke på hele kroppen hvis det er små irritasjoner i huden (feks under nesa etter forkjølelse ).. Vi har brukt kun Zinksalve på rumpa og er fornøyd med det!
Sunniva78 har to små Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Zinksalve hjelper mot sår og irritert bleierumpe. Tror ikke det er nødvendig med begge deler..?
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Tror heller ikke det er nødvendig med begge deler. Mot sår stump har vi brukt zinksalve. Men....jeg syns potetmel er bedre. Ikke så mye kliss og veldig effektivt. Føles liksom litt feil å smøre fett (salve) på sår stump.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Zinksalve er super til dere damer også! Når du har barbert deg nedentil, så smører du på litt salve, og vips! INGEN RØDE PRIKKER I ETTERKANT :-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Du trenger bare zinksalve, helt supert på såre stumper:) Og takk for tipset om å bruke zinksalve etter barbering...det har jeg ikke tenkt på....skal prøves ut:) Har tidligere brukt zink under såre bryster (for oss som har et par som henger litt....)og det funker SÅ bra! Zinksalve tørker også ut vorter.....en fantastisk krem med andre ord:)
grivid m/nr.2 Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Når barnet, eller du, er rød og sår i stumpen bruker du salven mot sår stump. Sinksalven hjelper den også,men har ikke så mange virkestoffer, den holder mest fuktigheten unna hunden... Vi har hatt begge deler, men har brukt mest sårsalven. Synes den funker best når de allerede er såre. I vårt tilfelle dr.skjelbreds barnesalve. ANBEFALES!!! Kjempefin når barna har blitt såre i stumpen....
~sjiraff~ Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Zinksalve har jeg aldri brukt til noe... Den ligger fortsatt uåpnet i skapet (kjøpte det før snuppa ble født for 3 år siden)...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 vil også virkelig anbefale potetmel! ekstrem god oppsugingevne! og billig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå