Muffinsmamma Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Gutten min på snart 20 mnd vil stadig ha på støvler inne! Altså vanlige støvler... og han nekter å ha på vintersko når vi skal ut, bare støvlene han vil ha.... Han griner når vi kommer hjem og tar de av... jeg skjønner ikke hva han vil - det er helt merkelig. han har også fått helt angst av vinterdressen sin, han vil bare ha vinterbukse og jakke. Godt jeg har et alternativ iallefall.... ofte får han angst når jeg skal kle på ham vinterbuksa også, men så gir jeg ham alternativet, vil du ha dressen eller buksa, og da går det greit.. men med skoene er det værre. Noen andre som har samme problem? Han snakker veldig lite så jeg kan liksom ikke få ham til å forklare heller. han bare legger seg ned og skriker når jeg kommer med vinterskoene,,,, jeg er et spørsmålstegn:) Takker for svar!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Kan rett og slett være noe så enkelt som at støvlene takler han å ta på seg:-) Frøkna her på 21 mnd har vært helt vill etter gummistøvlene sine fra den dagen hun fikk dem på seg på egen hånd. Men etterhvert så lærer de seg å ta på seg de andre også. Sett deg ned med ham og prøv å lære ham det. De elsker å lære å takle nye ting. En bukse og jakke er jo også enklere å ta på seg enn en hel dress:-) Går seg nok til når han lærer noen flere ord etterhvert:-) De er jo i en stadig endring etter å lære nye ting.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 jeg vil tippe at vinterskoene er ubehaqgelige å ha på! Kan være de klemmer på feil plasser for eksempel, eller at de er for tunge ol! Kan være han forbinder dressen med skoene, at det er derfor han ikke vil ha den på) Har selv en gutt på 20mnd, og han er en rar skrue han og:o) Vil BARE ha på gråtassgenseren! Ikke andre gensere, men finner jeg frem den så blir han kjempegla forå kle på seg:o)
Spirevipp med go`gutten Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Kanskje vinterskoene er for små eller klemmer på feil plass? Svigerinna mi kunne ikke skjønne at ungen hennes plutselig ikke ville gå mer, og da viste det seg at skoene var for små. Kan jo være noe liknende med gutten din.
♥2 små gull♥ Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Ta sålen ut av skoen og mål mot foten. Det er det de gjøre i skobutikker. Skoen kan se veldig stor ut hvis du måler mot undersiden av skoen, så du må ta ut sålen og måle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå