Gå til innhold

EL etter MA :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har positiv EL test etter MA 22.des!! Ble så glad nå :) Kanskje systemet er oppe og går normalt igjen!! Fikk bare så lyst til å prøve nå selv om vi har sagt at vi skulle vente en måned...

Godt å få noe positivt etter en tung periode.

Måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. jeg vil egentlig ikke være den som ødelegger gleden,men sier ifra alikevel.. jeg hadde også SA i midten av Des,og har positive egglø.tester enda.. svangerskaphormonet og eggløsninghormonet er nesten tvillinger- så man vil derfor få positiv eggløs.test hvis man akkurat har vært gravid...

Gleden var stor,men kort på meg også...

klem

Skrevet

Hei!

Vet at det ofte er sånn, men har hatt negative EL flere ganger før i dag. I tillegg til at jeg kjenner det i magen, var sånn før jeg ble gravid første gangen og. Så jeg håper det er ordentlig i hvertfall :)

Skrevet

Jeg hadde MA og utskraping 15.des og har fortsatt positive EL-tester. Men da har du kanskje fått igjen "normalen" litt før ja :) Heldiggris. Prøver du igjen med det samme????

Skrevet

Heisann!

Ser visst ut til at vi er i samme båt:) Jeg hadde MA og utskrapning 14. des. Har negative EL-tester. Har bare så utrolig lyst å prøve å bli gravid igjen med en gang men legen anbefalte å vente til første mens...

Skrevet

Jeg hadde MA og utskrapning i oktober, så jeg har hatt min andre mens etter det nå. Legene anbefalte meg å vente 2 sykluser... Syns det er rart de sier så forskjellig.

Men jeg hadde 2 el-tester som var svakt positive 2 dager etter hverandre, og i går var den nesten ikke synlig i forhold. Hvis jeg har hatt el,- noe jeg mistenker, så kom den 4 dager for tidlig. Det syns jeg er rart. Skulle tro jeg var i rute igjen nå?

Skrevet

Hei Gina.

Vi har vel tilslutt bestemt oss for å vente til jeg har hatt mensen en gang. Legen gav grønt lys når vi var inne på etterkontroll på fredag, men anbefalte å vente litt.

Skrevet

El kan visst være veldig uregelmessige en god stund etter MA/SA har jeg hørt. Da jeg var på sykehuset og skulle bli satt i gang fødsel etter MA fortalte legen der at det er ingen som helst forskning, undersøkelser eller statistikk som tilsier at det er grunn for å vente med å bli gravid igjen etter MA/SA. I Norge anbefaler de å vente til etter første mens. USA anbefaler 6mnd og noen andre land anbefaler 3 mnd. Jeg var 16 uker på vei og det viste seg at den lille hadde vært livløs siden uke 12.

Har tenkt å prøve igjen nå når jeg forhåpentligvis snart får første TR på besøk etter MA:) Egentlig mest fordi det eneste jeg tenker på er å bli det igjen:)

Skrevet

Hei! Hadde MA 14.desember og testet for første gang negativt på graviditetstest og eggløsningstest i dag (jippi!). Til gjengjeld har jeg fått voldsomme menssmerter, men foreløpig ingen blødning. Kan det være EL? Leste ett sted at EL-smerter kan være store etter MA..

Skrevet

Trinea:

Jeg har aldri hatt el-smerter før MA, men nå i ettertid har jeg skikkelige "menssmerter" under el, og denne pp var det så ille at jeg måtte ta paracet, så det er mulig det er el-smerter du har.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Jeg skal ta en el-test til i kveld - krysser fingrene;-)

Skrevet

hei. jeg hadde ma i november.. og har også fått skikkelig mens smerter ved el.. har aldri merka det tidligere.. håper det er ett bra tegn ,)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...