Gå til innhold

Merionoullgarn fra Nøstebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har strikket et babyteppe med merinoullgarn fra nøstebarna, og selvsagt kasta jeg etikettene på garnet. Kan noen fortelle meg om jeg kan vaske det på ullprogram i maskina?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter lappen på garnet skal du ikke det, men jeg har vasket det noen ganger i maskinen med milo og noen ganger for hånd med lanolinsåpen fra nøstebarn. Vasker ikke teppet så ofte og det er like godt og varnt som før.

Må bare si at jeg elsker garnet fra Nøstebarn. Strikker på ett nytt teppe til babyen som kommer snart og det blir i silke-merinoull:o)

Skrevet

Okei, da tar jeg en håndvask på det! :-) Fikk akkurat ferdig kanten på det, og synes det er greit å ha det nyvaska til lillegull kommer! :-)

Ja, garnet virker helt nydelig, er så spent på å prøve det ut på han når han ENDELIG bestemmer seg for å komme, hehe... ;-) (Ja, jeg begynner å bli utålmodig - bare 11 dager til terminen her!)

Skrevet

Tusen takk for svaret, forresten! ;-)

Skrevet

Jeg har enda 82 dager igjen men syns det har gått veldig fort denne gangen.

Vi bruker fortsatt teppe til første jenta som nå er 2 år og 4 mnd og hun er veldig glad i teppet sitt. Jeg har også strikket dette teppet til søsteren min sitt barn og til en vennines barn og de er også fornøyde.

Har strikkert en god del klær til første også og skal srikke hentesett og annet til hun som kommer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...