Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt oppgitt av datteren min, da jeg ikke får henne til å gå uten bleier, eller til å kle av og på seg selv. Jeg vet hun klarer men hun gidder ikke å prøve uten hjelp. Jeg roser henne når hun prøver, men det er sjelden hun gidder. Lokkemidler hjelper sjelden, for hun er helt i sin egen verden. Bare tuller og tøyser. Ser alle andre veier..

Mulig det er noe søskensjalusi i bildet, og at hun vil gjøre seg mindre enn hun er, for hun fikk en lillebror i sommer. Hun får lov å hjelpe til med han, men det blir dessverre for lite tid til det også, når vi må bruke så mye tid og krefter for å få henne til å gjøre ting.

Har prøvd noen dager å la henne gå uten bleie, men da tisser hun på seg flere ganger i timen. Hun er like forundret hver gang..

Er rimelig lei nå.. Noen om har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! har du prøvs belønningssysten, f.eks at hun får et klistemerke for hver gang hun har vært flink?

Kan jo ha et eget ark som hun klistrer de på, så ser hun hvor mange ganger hun har vært flink, og ros, ros, ros;)

lykke til!

Skrevet

Ja, jeg har tenkt litt på det altså. Hun har jo masse klistermerker liggende rundt omkring, men kunne kjøpt noen spesielle kanskje og en fin plakat å klistre på e.l. Kunne sikkert vært noe.. Takk for tips. :o)

Skrevet

Jentungen vår på samme måte var litt på samme måten, har vel litt av det ennå. (4,5 år nå.) Har delvis innfunnet meg med situasjonen og hjelper henne en del mer enn nødvendig med f. eks. klær av/på, særlig hverdager hvor vi har det litt travelt. Men i helgene har jeg med stort hell sagt at hun ikke får frokost før hun har kledt på seg selv, fungerer stort sett meget bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...