lille krapyl=) Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 fra mage til rygg, eller rygg til mage....... Hun åler seg frem dit hun vil, og sitter når vi setter henne opp. hun spiser skive og drikker av flaske selv og hun har lært å vinke. Vi trener på å rulle, men hun gidder liksom ikke å gjøre det selv. Føler at hun er så innmari treg i forhold til andre. Er hun bare bedagelig annlagt kanskje?
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Sikkert bare bedagelig! Mini på 4 mnd ruller begge veier, og har gjort det en stund. Storesøstra var mye tregere, hun heller "gadd ikke" og gjøre sånt... Tror nok det ene er like normalt som det andre..
bente69;) Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Omtrent som snuppa vår, snuppa de. Henriette snudde seg for første gang fra rygg til mage når hun var 8,5 mnd. Når hun var 9 mnd akte hun seg frem på rompa , ved 10,5 mnd alder krabbet hun og ved 13 mnd alder gikk hun (jeg vil si, løp hun). Hun er pr dags dato en rolig unge, selv om hun driver med noe hele tiden. Snuppa vår er en smule bedaglig, liker å sove til 9-10 i helgene, liker å sitte å pusle med små ting alene. Leker veldig godt i sitt eget selskap, syns ofte venninner støyer formye...hehe Vi brukte masse tid på å trene snuppa, vi var hos fysio også, ikke noe hjalp når det gjalt krabbing. Men så var vi på besøk hos min oldefar, han har vegg til vegg teppe, ikke parket som oss. Da krabba hun som bare det. Vet ikke hvor mange timer jeg har sitti å bekymret meg for at snuppa var såå træg iforhold til de andre på samme alder. Så jeg råder deg til å ta det helt med ro, snuppa de kommer nok med både rulling og krabbing osv. når hennes tid er inne for det.
lille krapyl=) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2008 Flere? Var på småbarnstreff i dag, og noen av mødrene der ymtet frempå at gullet var litt treg. Hun ene foreslo at jeg skulle ta henne med til fysioterapeut.......Er dert ikke bedre å vente litt på henne egentlig?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Det sies at innen 7 mnd bør babyene klare rulle seg rundt selv. Å ikke rulle når hun er 8 mnd ER sent, men det trenger overhode ikke å være grunn til bekymring av den grunn! :-) Om det var mitt barn tror jeg nok jeg hadde tatt henne med til fysio og fått noen tips til hvordan vi kunne øve og oppmuntre mer til rulling. Babyer er ulike, min eldste var veldig sen med å krabbe synes jeg, han var 10,5 mnd og mellomste var langt over året før han skjønte hvordan han skulle tilte tutekoppen og de er begge svært normale og oppegående barn fordi om. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå