Gå til innhold

såre bryster FØR fødsel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 35 uker på vei, og den ene brystvorta mi er så utrolig sår. jeg lekker melk nesten hver natt, og ligger da med amme bh og ammeinnlegg. Smører på purelan, men alikevel er det helt utrolig vondt.

Brystvorten står rett ut hele tiden og istad stod det melk i åpningen som jeg måtte presse ut for at det skulle komme, og det var nesten litt klumpete. Det er ikke mye melk det er snakk om altså..

Jeg er førstegangsfødende, så vet jo ikke om dette er noe som er normalt:(

Noen andre som har det slik????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine er også veldig såre... akkurat som jeg har hvite prikker rundt.. lekker ikke noe melk.. bruker purelan jeg og..

hm.. tips ( er i uke 30)

Skrevet

Mine har vært super såre siden jeg var halvveis i svangerskapet pluss at jeg lekker veldig mye melk, dag og natt. Slik var det i mitt forrige svangerskap også og det er helt vanlig.

Skrevet

Mine er også veldig såre. Blør og brystvortene setter seg fast i ammeinnlegget. Har vært sånn siden september. Sært

Hadde det ikke sånn sist

Skrevet

Ja, jeg fikk det i løpet av natten.... Kjente igår kveld at utdrivingsrefleksen slo seg ut hele tiden. Tror ikke det gikk mer enn en halv time mellom hver gang. Våknet i natt med noe som lignet brystspreng/tette melkekanaler. Måtte opp og ha skikkelig varme omslag på ene brystet fordi det var så vondt. Klarte å få melken til å løsne med varmen, og det kom seg litt, men det var faktisk så vondt at jeg måtte ta paracet.... Det kjentes rett og slett ut som om jeg holdt på å få brystbetennelse! Når jeg våknet i dag tidlig hadde jeg lekket masse melk! Har heldigvis komt seg litt i løpet av dagen..... Nå går jeg med ammeinnlegg jeg også, og sitter og kjenner på utdrivingsrefleksen som slår ut hele tiden! Har slått ut to ganger siste halvtimen! Er vel best å finne frem ull-innleggene så jeg ikke risikerer brystbetennelse.

Det kan muligens hjelpe med godt varme omslag. Lag de så varme som mulig. Da kan det hende det kommer seg litt.... Kanskje andre vet råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...