Gå til innhold

Noen som har GODE opplevelser her ang. igangsetting av fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan hende det er det som skal skje her, og jeg har helt angst for det... har bare hørt at det er SÅÅ mye mer jævlig enn at fødselen starter av seg selv... =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg blei satt i gang med dattera mi. dem sier at det er mye vondere, men jeg har ingen skrekk for det. jeg føda uten smerte stillende for og si det sånn. jeg har bare gode ting fra det. det var ikke så vondt som jeg skulle ha det til.

Skrevet

Hei

jeg har bare gode minner om å bli satt i gang, fikk veldig vondt i ryggen av riene, men det hadde jeg også fått uten i gangsettelse. jeg fikk epueral så jeg hadde det ikke så veldig vondt.

har hørt de som har hatt begge deler og de sier ikke at det ene er vondere enn det andre.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for gode svar. Hjelper på meg og angsten min =) =) =) Har spurt inne på DIB også, mange greie svar der også...

Takk takk... klemmer

Skrevet

Jeg ble satt igang sist, uten å være moden. Fra første ri til babyen var ute tok det 5 timer. Fikk epidural og synes igrunn det hele gikk veldig greit. Har ingenting i mot å bli satt i gang igjen..Er 2 dager på overtid, så skulle gjerne blitt satt igang igjen NÅ..

Skrevet

nå har jeg aldri opplevd at fødselen startet selv, men har blitt satt igang to ganger rundt terminene..

nå har jeg kjappe fødsler da..men nr1 da tenkte jeg etter jeg var feridg..var det ikke værre å fø? da skal jeg ha en til ja :) den tok 5 timer fra jeg kjente mens smerter til hun var ute..ble satt igang med første tabl kl 9 om morgenen og hun var ute kl halv fire om natta..

nr 2 var litt værre, men pga fødselen gikk for fort..

ble satt igang i tre tiden på dagen..hun kom ut halv ti på kvelden samme dag..den tok 2 timer fra jeg kjente mensmurringer til hun var ute..

sånn jeg forstod det så hadde det ikke noe å si at jeg ble satt igang å hadde rakse fødsler..

Men jeg har ingen dårlig erfaring med å bli satt igang da..

Skrevet

jeg brukte kun lystgass..så smertene var ikke værre enn det :)

Skrevet

Jeg fikk igangsettingspiller, vet ikke om det teller like mye som drypp?? Har hørt de fleste snakke om drypp når det gjelder igangsetting. Uansett hadde jeg en veldig fin fødsel, håper det går like fort og greit denne gangen

Skrevet

Fødselen min startet av seg selv med vannavgang og rier som startet etter 15 min, men etter 52 timer med rier hvert 5 min var det fortsatt bare 4 cm åpning så da fikk jeg drypp. 6 timer til og jeg hadde jenta mi. Jeg brukte ingen kjemisk smertelindring under hele fødselen bare dusjen og varme risposer.

Det er klart riene blir mer inntense men jeg var bare glad for at de gjorde noe og jeg er ikke redd for å bli satt igang nå neste gang. Bare om det skulle ta like lang tid som sist. Vet ikke om jeg orker det. Men de sier jo at det går fortere 2 gangen.

Skrevet

Fødselen i seg selv var ingen problem selv om jeg ble satt i gang, lillegutt var slapp da han kom, men det er en annen sak:-)

fikk tablett klokka 10, gikk med murringer og maserier til kl 17, da ble vannet tatt og riene kom. Fra vannet ble tatt gikk det nesten 6t så var gutten ute! uten epidural, kun litt lystgass :)

Skrevet

Hie, søstra mi ble satt i gang i juni 07, og det gikk så fint så fint. hun fikk modningspiller klokken 08, og drypp klokken 12, også var han ute i løpet av ettermiddagen. Det gikk så fort og greit at jordmor måtte smile og fortelle det litt rundtomkring. Jeg tror at enhver fødselsopplevelse er individuell, også tror jeg faktisk at man kan styre en del selv, ved å la kroppen jobbe, og ikke å stritte imot. Det er i alle fall viktig å tenke at det er din fødsel og din opplevelse! Skrekkhistorier kan vi finne om det meste vis vi vil.... :-)

Lykke til, det kommer antageligvis til å gå veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...