Gå til innhold

Dagens middagstråd for kranglere:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har sett middagstråder her ( ikke det at jeg har vært her inne så mye i det siste).

Her blir det enkelt og greit svinekoteletter,(pølser til 2 åringen) mandelpoteter, dampa grønnsaker, svisker, rødkål og sjy saus. Rimelig a4 søndagsmiddag skulle jeg tro.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forsåvidt alt svart på skravle-, men for å bevare statsborgerskapet; skalldyrspaella, salat og mango. I følge annie fullstendig feil, men det smaker slett ikke verst.

Skrevet

Høres helt nydelig ut. Men pga et heller dårlig utvalg på lokalbutikken og mangel på ork til å kjøre til by`n så ble det kottiser her. Men skal ha indisk eller gresk neste helg. Liker litt smak. Dila på alt som har med fetaost, soltørkede tomater, oliven og friske salater for tida....typisk etter en jul med mye feit og tung mat.

Skal ha frisk fruktsalat med bla, røde druer, kiwi, fersk annanas osv i til dessert..med litt yoghurt til.

Skrevet

Hjemmelaget moussaka og gresk salat

Skrevet

Idag fikk min lille datter på under året smake hjemmelaget pommes frittes for første gang. Brukte selvsagt en Frityrolje light.

Dette moste jeg sammen med frityrstekt kylling, bernaise. (sausen unnlot jeg smør i, vil jo ikke at hun skal ha så mye fett)

Det gikk ned på høykant, når hun fikk svelge ned med Cola Zero. Skikkelig sunt med lightbrus, e-stoffer er oppskrytt.

Skrevet

det er vell pga aspartam at lightbrus er litt fyfy.. ikke e-stoffer? aspartam inneholder metanol.

Skrevet

skalldyrspaella? føler meg som en bondetuppe, men hva i all verden er det? patè? høres spennende ut! jeg har hørt ymse rykter om at kostholdet deres (til pil-familien) består av ytterst smakfulle og varierende retter. jeg føler meg som en A4-kokk for tiden, stopper liksom opp ved det vante og kjedelige. finnes det noen tråder hvor du har skrevet ned oppskriftene dine?

fra en håpefull;

Skrevet

nåja.. ikke så pinlig som å høre på hva du forer ungen din med

Skrevet

Jeg er ikke så god på oppskrifter, i hvert fall ikke av den nøyaktige sorten. Her er et par http://www.dinbaby.com/forum/thread/10715463 , men du vil nok finne langt mer brukbare paellaoppskrifter ved å google. Hvitvin i risen er godt forresten, om du har en slant stående.

Skrevet

tusen tusen takk pila, du er bare god ;)

tror jeg skal prøve meg på skalldyrsgryta i nær fremtid. har en liten pjokk som liker spicy mat, fisk og skalldyr generelt. mens 5-åringen vrir om fleisen ved sjømat. men med litt ny smak har jeg et håp om å snu trenden pittelitt for hennes del.

hmm, kan man bruke hvitvin i maten når barna skal spise det? trodde det var slik at prosentene kokes bort når man tilbereder mat med alkohol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...