Gjest Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Føler meg passe dum nå, men... Som noen sikkert har fått med seg skal vi kjøpe bil og har bestemt oss for at vi går for en stor bil, caravelle. Så jeg sitter og sniktitter litt her, men så lurer jeg på. På alle gamle store biler, og noen nyere også, så er det jo sånn at man har de to dørene foran, til førersete og til passasjersete. Så har man en skyvedør på passasjersiden bak og så er det en luke-dør eller hva jeg skal kalle det bak på bilen. På nye biler ser jeg at det i tillegg til skyvedøren på passasjersiden også ofte er kommet en skyvedør på førersiden også og bak på bilen er det nå eh... vet ikke om det har noe navn, men doble dører da i stede for luke-døren. Så det jeg lurer litt på er, når det står på en relativt nye bil, 2-4 år gammel, at den er 4 dørs, hvilken type er den da?
bever Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Det med ekstra dør på førersiden er ekstra-utstyr, samme med den doble døra bak. Så 4-dørs er vanlig (fører, passasjer, side og bak.).
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 hei! på de gammle caravellene er det ikke skyvedør på begge sider..det er kunn på de nye bilene at det er skyvedør på begge sider..som regel er det delt bakdør på de lange utgavene av caravelln,mens på de korte er det hel dør..men ingen regel uten unntak;) har selv kjøpt en eldre caravell og er til nå fornøyd:) god plass,bare å skyve barnevogna rett inn..det er litt forskjell på årsmodellen og hvilken utgave det er,men det er bare å lese annonsen nøye og finne en bil som har det du leter etter..ps! de korte utgavene levers med 4 seterbak som standard,mens de lange leveres med 3..i tillegg er det ganske trangt mellom setene i den korte utg viss man skal ha barneseter i baksete.. Lykke til i denne jungelen av biler;)
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Takk for det. Blir jo helt svimmel av dette jo. Vi har en venn som kan litt bil (er storbilmekaniker og har hatt sikkert 40 biler så langt av alle mulig typer + gravmaskiner, lastebiler osv) og han sier at vi må ikke finne på å kjøpe lang utgave fordi de er så mye sleng på (v bor et sted med litt dårlige og svngete veier og hvor det ofte er såpeglatt føre på vinterstid) så stoler litt på ham da, men samtidig hadde det vært greit med litt ekstra plss om vi har alle 8setene oppslått. Han har forøverig en gammel caravelle selv for tiden som vi fikk låne i julen, den er kort type og det var kjempegod plass i den synes vi (men så har vi en bitte liten sedan og 3 unger, så alt annet er jo god plass for oss da, hehe...). Drømmebilen nå ville vært en ny Multivan med dører på alle sider 8 seters (9 med sjåfør) hvor alle setene var mulig å slå ned eller ta ut med et lett håndgrep enkeltvis, ryggesensorer osv *sukke* Men slik blir det jo ikke da så klart, vi er ikke akkurat rike.Så vi satser på å finne en 7-8 seters caravelle av typen 2 (eller 3) +3 +3 med trepunktssele på alle setene, kort modell, ideelt sett sort, sølv eller mørk grønn som som ikke er eldre enn 2004 model og ikke koster over 400 000 kr. Har funnet en mulig så langt som vi likte litt, men må tygge litt på det. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå