Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg er sykepleier...men det er jo ikke sikkert jeg kan hjelpe deg da...kommer jo ann på hva det gjelder
*Super*Mamman* Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg også er sykepleier. Hva er det du lurer på?
Line-80 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Her er enda en sykepleier til assistanse, så bare spør i vei
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Oi ) Det var mange ) Den siste mnd har jeg vært plaget med stiv nakke, hodepine og hovene kjertler i halsen. Har vært på legevakten 3 ganger og gått på 2 ulike kurer (appocilin og ery-max) Hun ene jeg var hos var redd for at det er begynnelsen på en betennelse i hjernebarken (?!) I går måtte jeg inn igjenn...... Hadde høy feber og kastet opp samt stiv nakke hodepine og ufattelig vond og hoven hals. Fikk paralgin forte og en ny kur. (dalacin) Legen sa at jeg hadde en aggresiv bakterie i kroppen. men de viste ikke hvor den satt. Har tatt mono-spott, CRP og strep.test... både mono og strep er negative. CRP ligger på 18-19. Leste litt om dalacin og fannt ut at den blir brukt ved alvorlige innfeksjoner. Skulle de ikke sent meg på sykehuset da?? De kan jo ikke fortsette å behandle noe de ikke vet hva er? Har noen av dere formening om hva det kan være?
bullebull&gullegull Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 De har ikke tatt spinalpunksjon på deg? Dvs at du får et stikk i ryggraden, der de tapper ut littegranne væske for å se om det kan være hjernehinnebetennelse eller noe sånt? Jobber på smitteavdeling og må si at det kanskje var det første som slo meg? Men er jo veldig vanskelig å si noe når jeg ikke ser deg da. Er du lyssky? Kvalm? Hvis det skulle vært det og du har såpass lav CRP ville jeg kanskje tenkt virus, og det er det ikke så mye å gjøre med annet enn å passe på at du er smertelindret og godt nok hydrert. Jeg må og legge til at jeg syns det er dumt de setter deg på antibiotika når du har så lav CRP. Hvis det er en infeksjon et sted i kroppen din, og gud forby i hodet ditt, kan feil type antibiotika gjøre at bakteriene ikke vokser men ligger mer latent, og da er det umulig de første dagene for en lege og finne fokuset for infeksjonen. Hvis du nå nok en gang ikke blir bedre igjen hadde jeg bedt om å få en sjekk på sykehuset jeg altså. Allmenleger er ikke bestandig like gode på infeksjoner de ikke vet hvor kommer fra. Og du har helt rett, man skal ikke behandle noe man ike vet hva er... Overlegen hos oss hadde blitt kjempesint... Det kan være lurt om du skriver ned hvilke typer antibiotika du har brukt, når du begynte og når du sluttet med dem. Da kan man kanskje utelukke noe som evt ikke funker! Håper jeg ikke skremte deg for mye! Og god bedring!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Bioingeniør her... Bidrar selv om jeg ikke ble ropt på jeg.... Spinalpunksjon med dyrkning og div PCR-tester mtp virus ville jeg ha tenkt... Mtp den lave CRPen er det logisk at det kan være virus i stedet for bakterier. Men det finnes også bakterier som ikke trenger å gi så høy CRP... Så det er nesten umulig å vite hva det kan være uten å ha tatt flere prøver av deg, Noe jeg synes er veldig rart de ikke har gjort!! Men har de testet deg for Borreliose?? Det hadde vært det første jeg ville ha testet deg for! Nå er det ikke alltid en infeksjon forårsaket av Borrelia vil gi utslag på en blodprøve, og heller ikke alltid det gir utslag i spinalvæske. Men en nevrolog ville vha kliniske opllysninger og en sjekk sikkert se om dette var noe du kunne ha lidd av... Også vil jeg poengtere at å sitte her å svare deg på bakgrunnav det du gir opplysning om ikke er noe lurt å gjøre, da det er mange ting en lege ville ha tatt hensyn til som vi ikke vet om! Så ikke ta noe av svarene vi gir deg som en fasit av noe slag!! Men ville likevel bare bidra litt, da jeg mener du må få en bredre utredning enn det du har fått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå