Gå til innhold

Andre som har barn i barnehage der dem for gratis måltider hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Jeg synes det er genialt at jeg slipper å smøre matpakke hver morgen!

I snuppa sin barnehage har de egen kokk på kjøkken som lager alle måltidene de trenger i løpet av dagen , og varm mat 3 ganger i uken:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og "grunnprisen" er ikke høyere?

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Betaler 300kr i måneden, synes det er ingenting så lenge hun for fersk mat og varm mat der:-)

Skrevet

Prisen er det nok ikke noe å klage over, men gratis er det jo ikke...?

Det er forøvrig ganske vanlig at barna får mat i barnehagen mot at man betaler matpenger.

Skrevet

I barnehagen til gutten min får de varm mat på fredagen og brød mat resten av uken. Vi betaler ikke mat penger. De har ansatt kjøkkenassistent som tar seg av matlaging.

Skrevet

Vi betaler 200 kr i mnd for lunsj hver dag, frukt og varmmat 1-2 ganger i uka. Hadde gladelig betalt en hundralpp mer for å få dekket alle måltidene ja :o)

Skrevet

Jepp, men de har ikke så ofte varmmat da. Grunnprisen er ikke høyere her i hvertfall. De har mat på skolen også mot en mindre sum pr år vet jeg så her trenger vi foreldre aldri å smøre matpakker :-)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Ja, det er ikke gratis med matpakker heller:-)

Dessuten så er det koseligere for barna og få mat der..enn å spise en matpakke som er laget klokken 7 om morningen!

Jeg leste foresten i ett foreldre&barn blad nettopp at det er få barnehager i Norge som har egen kokk iallefall...jeg synes det er kjempesmart, da slipper de ansatte og bruke tid på¨å rydde/vaske etter de har spist og heller konsentrere seg om det som er jobben dems, nemelig og passe på barna.

Skrevet

har kommunal plass i oslo, vi får ett måltid om dagen uten å betale noe, og så har foreldrekontakten ansvar for fruktordning som koster 110 i mnd.

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Grunnprisen er ikke høyere nei. kun ekstra for maten.

Skrevet

Du skriver at de har gratis mat i det første innlegget og i ett annet skriver du at du betaler 300 kr. Er ikke gratis da vennen..

Der snuppa går får de 3 måltider pr dag og vi betaler 250 kr.

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Skrev at det koster 300kr i matpenger, men grunnpriser blir jo ikke høyere for det om...

Litt sjalu du vennen:-)

Skrevet

Jeg tar 200 kr mnd for full kost jeg inkludert bleier og stelleartikler. (har familebarnehage for 10 barn)

Da er det havregrøt og juice til frokost, hjemmebakt brød og pålegg til lunsj (smøremåltid) og frukt/youghurt og musli/knekkebrød og grønnsaker på ettermiddagen.

Så ordner vi med varmmat enkelte dager, alt fra pizza til tomatsuppe.

Skrevet

Sjalu for hva? Tåler du ikke at folk kaller deg vennen?

Det er vanlig at man betaler matpenger da, så er nok det hun tenkte på hun som skrev om grunnprisen

Skrevet

Vi betaler 200 kroner måneden - og da er alle måltider dekket. Frokost, lunsj og frukt/brødmat på ettermiddagen (de ungene som er sultne til frukten får brød/knekkebrød med pålegg). Ofte lager de varmmat når de er ute på tur eller i lavvoen. Det kan være risotto, fiskekaker, kylling, pannekaker etc. Til frokost får de ofte nylaget havregrøt. Er veldig fornøyd med matserveringa i barnehagen. Virkelig. Noe av det beste og mest varierte vi har vært borte i løpet av vår foreldrekarriere. Vi er så heldige at en kokk har begynt å jobbe som assistent i barnehagen ;-)

Skrevet

Vi bet 2540 kr i mnd til bhg. Er det 2330 som er maks pris? Da bet vi 210 kr for lunsj hver dag, frukt/korn/knekkebrød på ettermiddagen - en gang i uken får dem varm mat fra sjukehjemmet. kokken der som lager mat til dem. Frokost har dem med selv. Men 300 kr i mnd er vell ikke gratis mat eller?

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Nå kaller da ikke jeg ukjente folk for "vennen min" uten at jeg prøver og "hevde" meg slik som du tydeligvis prøvde deg på?!

Mitt poeng i dette innlegget var at jeg er setter stor pris på at de for hjemmelaget mat i bhg til prinsessa mi...og lurte på om andre gjorde det.

Skrevet

I bhg te gutten min får de varm mat som er middag en gang i uka te lunch også får de enten havregrøt eller brød resten av uka te lunch. Også får de frukt te senlunchen. Betaler 200kr for dette.

Hadde maten de fikk vært gratis så hadde du jo ikke måtte betale 300kr i tilegg te grunnprisen da. Om maten i bhg te gutten min hadde vært gratis så hadde jeg jo kun betalt 2300kr i mnd og ikke 2500kr som jeg gjør i dag.

Skrevet

Om du betaler matpenger det det jo ikke gratis? Vi betaler ikke matpenger og grunnprisen er en god del under 3000kr her, her ER det faktisk gratis mat til barna :-)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Darth:-)

Hørres ut som vår bhg det, det er jo kjekt å vite at barna for riktig og næringsrik kost i bhg:-)

Skrevet

Vi betaler 120 i mnd og det dekker frukt hver dag og varm mat fredager.

Mat gratis tror jeg ikke jeg har hørt om noen som får:)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Barnehagen til snulla er super, men det er en studentbarnehage så kanskje de får mer tilskudd og har råd til dette. De har i alle fall frukt og varm mat hver eneste dag (har egen kokk) til barna på småbarnsavdelingen uten tillegg til prisen!:-) Men en må selv ordne matpakke til lunsjen.

Skrevet

De får et varmmåltid per dag og har et matpakkemåltid hvor de får frukt til, men d'ække gratis - betaler jo matpenger.

Skrevet

Når du betaler 300 kr. ekstra for maten er den jo ikke gratis... men jeg skjønner hva du mener :) Vi betaler 200 kr. i kostpenger, og da får hun alle måltider der. Veldig greit å slippe å sende med noe, enig i det!

Skrevet

Øhh, ja vel, ikke ta sånn på vei da! Aldri hørt noen som tar så på vei for å bli kalt vennen, og jeg kaller de fleste det.

Men du skriver at barnet ditt får gratis mat i bhg, men når det kommer til stykke så gjør det jo ikke det. Ikke bare jeg som skriver det som svar til deg her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...