Gå til innhold

Er dere ute med babyene hver dag?


brummemamma-

Anbefalte innlegg

Det er mye en skal bekymre seg for - noen sier at de ikke skal ut før tre uker, andre at de har så godt av frisk luf og bør sove ute.

 

Med jul og nyttår og forestående flytting har vi hatt vansker med å få helt rutine på dagene, og det er ikke hver dag vi får tid til tur-hva med dere andre, er dere ute på trilletur hver dag?

 

Vi kunne fått tid på ettermiddagene, men da er det jo mørkt og kaldt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke klart å etablere noen fast rutine enda, men er stort sett ute med veslA hver dag. Handletur, bytting av julegaver mm gjøres med henne i vogna, og da blir det gjerne to-tre timer borte; har bare vært i sentrum så hun er ute nesten hele tida.

Bor i blokk og soving ute fungerer dårlig. Vil nødig sette fra meg vogna ute når jeg sjøl er i 4.etasje. Så hun sover bare ute når vi går tur.

Men jeg har gått tur flere ganger etter at det har blitt mørkt. Har bare vært ca 2-5 minusgrader også når sola er borte, så synes ikke det er problematisk. Hun får frisk luft og sover like godt i alle fall.- Så tror det er bedre enn ingen tur ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vesla vært frisk så hadde eg kanskje vore ute på en liten tur hver dag. Men hun blir en måned på fredag og me har trillet to korte turer bare.

 

Hvor kaldt det er tenker eg ikke mye på. Kle barnet godt og bre over så det ikke trekker inn i vogenen så går det kjempe bra. Kos dere ute så godt det lar seg gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å gjøre det som passer best for DERE jeg! Om det er tur hver dag, annenhver dag eller en dag i uka, spiller liten rolle..

Om man ikke stresser og du har det bra, så har barnet det bra. Ta det litt som det kommer, etter vær og form.

 

Her er det ikke trilleturer hver dag, men det blir når vi har tid og lyst. Må ha med minsten ut for å hente snupp i barnehagen hver dag, men ellers tar vi det som det kommer!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...