Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Lillejenta mi er kjempe god hele dagen. Hu sover, spiser og ligger våken og koser seg noen timer av gangen. Tidligere har hun hatt noen kvelder der hu kaver seg opp en del, slår rundt seg vil ha pupp,- men får ikke til å ta den, da hu bare stanger og puster og peser, tar puppen- og spytter den ut igjen og setter igang å hyle! Dette har plutselig skjedd hver dag den siste uka nå. Jeg trodde først det var luftsmerter som gjorde det til, men er nå usikker for da hu sleit med MYE luft i jula var hu helt anderledes. Hu setter igang med denne kavingen rundt klokka 01:00 og holder på til 04:00. Hu roer seg når vi går med henne, men så kommer plutselig disse hylene, og stressinga hennes igjen. Dette er noe som sliter ekstremt mye på meg, for sambo er veldig avhengig av søvn når han skal på jobb om dagene og jeg blir gående med henne hver natt alene.. Før jul var det bare en og annen våkennatt, mens etter jul har hu holdt på så og si hver natt ( hu ble påvirka mye av julematen jeg spiste-> mye luft i magen. Og nå denne kavinga). Jeg tror jeg har nok melk i brystene, for hu legger fint på seg og hu er jo mett å fornøyd ellers i døgnet. Hu er forresten 6 uker.
Hanne31 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Gutten min er lik. Han er ti uker og kaver med armene og sparker med beina, slipper puppen og begynner å hyle. Tar puppen igjen ganske raskt men slipper den igjen og hyler. Sånn kan han holde på veldig lenge. Tror han bare er trøtt eller har luft som må ut. Han blir stille dersom jeg legger han på skulderen min og år opp en rap.Han er avhengig av puppen når han legger seg så jeg tror også det kan være en blanding av at han er trøtt og at han vil kose samtidig fo sulten er han ikke. Har dessverre ingen gode råd. Skulle bare ønske jeg hadde lært han å ligge i egen seng fra han ble født så han hadde sluppet å være så avhengig av pupp og kroppskontakt for å sove. Det hjelper forresten å sitte å amme isteden for å ligge hvis du gjør det. Iallefall her i gården.
Modenmamma40 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Kjenner oss veldig godt igjen både når det gjelder kaving og problemer med spisingen. Vår er nå fem måneder men begynte med dette etter bare noen uker. Virket kjempesulten, glefset nesten etter puppen, for så å skrike og pese og vri seg etter bare noen slurker. Noen ganger fikk han det til uten dette, men neste gang var det like ille igjen. Man blir jo overnervøs før hvert måltid. Helsesøster sa at det var smerter i forbindelse med svelging av luft. Blir en ond sirkel. Desto mer skriking og harking desto mer luftsvelgning. Måtte bare gå med han for så å prøve på nytt om en stund. Gikk bedre om natten da han nesten spiste i søvne. Har blitt bedre nå, men dette slet vi med lenge. Armer og ben går og gikk i ett på han også. Puster og peser og jobber.Vi begynte å pakke han tett inn i tepper slik at armer og ben ble låst. Dette hjalp straks. Roet seg med en gang og er nå nesten avhengig av å "bindes".
Tussa og Sofie Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Her kaves det også voldsomt og det er helt tydelig relatert til magrsmerter. Samme sirkuset ved puppen her fra dag 1. Vi ga opp hele amminga for et par uker siden da dette pågikk hele døgnet. Her er det ikke spesielt om natta, men litt når som helst, mye på kvelden sammen med mye skrik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå