La Perla Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Her en en telefonsamtale min gutt hadde i dag. Telefonen var en liten lampe til å feste på boken mens man leser. Selv var han iført fullt Batmakostyme PLUSS Byggmester Bob-hjelm og snekkerbelte. Samtalen forløp slik (på en slags bergens): Hei, hvoR æR du? jeg æR hjemme. Ær du et monstaR? Nei det Ær jeg itte, JO fojjesten, jeg Ær det....HJEEEEELP HADET!! Har du et eksempel på noe rart din lille har gjort/gjør?
Mille** Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Hehe....kommer ofte gullkorn fra de små. Har ei på 2 år og 4 mnd, da hun fikk se pepperkakehuset for første gang i år så utbrøt hun spontant "hent fatet!" Når hun så juletreet med alle pakkene under så sa hun "ååå, det er jo kjempefint!" Når nissen kom så var det første hun sa "få pakken!" Hehe....det fikk vi på film faktisk! )
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Hehe, så søt, synes jeg ser ham :-) Akkurat dette skjedde før han be 3 år da, men vi holdtpå å le oss ihjel av ham. Han brukte fortsatt bleie da dette skjedde, tror han var ganske akkurat 2 år, og på den tiden gikk Ugler i Mosen på barne-tv og for dem som har sett dette så har de nok også fått med seg at underveis så vises det frem en dyrebæsj og så skal en gjette hvilket dyr som har bæsjet denne bæsjet, innslaget innledes med en "sang" med ordene "Æsj, æsj -a- bæsj, æsj, æsj -a-bæsj, hvem er det som bæsja". Vi andre satt på kjøkkenet og plutselig hører vi gutten synge på denne sangen samtidig som en umisskjennelig snek svede inn i rommet, hehe... Hm, ja tro hvem som hadde bæsjet da :-)
may-mom-05 Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jenta mi er ikke fullt 3 år enda, men hun blir det snart. Her om dagen sa hun noe virkelig latterfulgt. Når pappaen i huset her skal på do, så blir doen (dessverre) lett kalt for "at man skal på dass". Så da en dag når pappa skulle på do, så sa vesla; "Åh, pappa på dass å drite igjen?" Da knakk jeg sammen av latter! Det morsomste av alt, var at hun litt senere gikk mot badet og spurte; "Pappa ferdig drite?" Det gav oss begge en liten påminner om hun nå faktisk fanger opp en del ord. Så nå må vi passe munnen for enkelte ord!
La Perla Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2008 Haha! Så søte! Det var godt å få ledd litt skikelig, så kom igjen hvis flere har noe å fortelle!
Nyseryllikberta Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Har ei nydelig lita jente av sorten ja, blir tre i mai. Hun har nettopp begynt å snakke forståelig, så her er det mange gode kommentarer om dagen. Nå nettopp la hun armene om halsen min og fortalte at jeg lukta deilig. Godpia t mamma si det;) Vi gikk rundt juletre på juletrefest i romjula, det gjorde stort inntrykk, hun bemerker stadig at juletreet her er borte. I mangel av juletre ordna hun opp selv her om dagen, bygde klossene sine i pyramideform og gikk rundt det og sang "jultre, jultre, jultre". Bukka og neia og liksom vaska golv innimellom. Og når det er på tide å stå opp om morran går hun inn på badet, slår på lyset og løfter opp dolokket til jeg kommer. Skal tro om hun en gang skal inn i et serviceyrke??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå