Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hei Hadde en liten, frisk blødning i natt. Er nå i uke 15. Hadde samme type blødning i uke 9 og da var alt bra med fosteret. Noen som har opplevd det samme? Blir jo selvfølgelig nervøs av dette blodet og skal dra rett til gynekolog for sjekk i mårra.
3-prinser Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har også blødd en del. Var hos gynekolog og hun fant ut at jeg har EKTOPI på livmorhalsen. Det er ikke noe de får gjort noe med under svangerskapet, men man vet ihvertfall hva blødningene kommer av. Sitat fra doktoronline: Ektopi: "Det betyr at den innvendige livmorhalsslimhinne har vokst ut på overflaten av livmorhalsen. Slik slimhinne er blodrik med tynn overflate, og det blir derfor meget lett blødning ved samleie eller annen gnissing". Det kan også begynne å blø ved tunge løft o.l. Spør gynekologen du skal til om det kan være ektopi på livmorhalsen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar Fikk påvist ektopi etter fjerning av spiral i Mars. Men dette er jo en stund siden og har vært hos to andre gynekologer siden dette, ingen av dem har snakket om ektopi og alt har sett normalt ut. Men, det er vel kanskje der enda, får egentlig håpe det Var veldig aktiv i går, vasket hele huset, ryddet bort jula, hadde venner på middagsbesøk og bar toåringen min mye. Så jeg håper det er forklaringen. Har i alle fall ingen smerter og det tar jeg som et godt tegn.
3-prinser Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 He,he, må le litt. Jeg hadde vært hos to forskjellige gynekologer FØR jeg fikk påvist ektopien. INGEN av de to sa noe om at ektopi var grunnen. Gynekologen som påviste ektopien (ære være henne :-)) ble rett og slett sint (ikke på meg da) men på de to andre gynekologene som ikke hadde sagt noe eller sett noe. Hun sa det kunne spart meg for MANGE bekymringer om de hadde kunnet jobben sin ordentlig. Ektopien har jeg tydeligvis hatt i de to foregående svangerskap også, da jeg blødde mange ganger begge gangene. Gynekologen jeg var hos sist sa at hun synes det var FOR DÅRLIG at det ikke ble gjort noe med mellom svangerskapene. De kan gjøre noe med det etter svangerskapet, og det er å svi bort vevet som ligger på livmorhalsen. det vil bli gjort hos meg. Det rare er at etter det ble påvist, så fikk, en av de gynekologene som ikke sa noe om ektopien, seg til å si at: nei, det er ikke ektopi jeg har. Men han kunne ikke gi meg noe svar på hva det da er. Tulling sier jeg bare. Nei, man må nok bare stå på selv til man får ett fornuftig svar. Ønsker deg ihvertfall masse lykke til videre i svangerskapet.
*Super*Mamman* Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Hei. Jeg blødde masse fra uke 13 - 17, men de kunne ikke finne noe galt hos meg. men guri malla så nervepirrende det var. Var sikker på at jeg mistet knøttet noen ganger, var jo mye mer enn en menstrusajonsblødning noen ganger. Men alt gikk bra. Nå er jeg i uke 22, og har ikke blødd på 5 uker:) Håper det holder seg slik:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå