Gå til innhold

Noen som kan gi synspunkter på disse to bilstolene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi står mellom akta graco cosmic comfort og besafe izi combi som bilstol nr 2. Noen som har noen av disse???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg..vil vite også. Vet du prisen på disse?

Skrevet

Hei

Har begge to og her er mine synspunketer:

Cosmic vanskeligere å montere synes jeg, men står godt når man har fått den fast og barnet kommer høyere opp og ser mer ut med denne.

Lettere og justere selene opp og ned men izi combi, men det er jo bare 1 gang eller to man gjør det. Lettere og stramme sele på cosmicen og har hørt andre venner som sier barnet klare og vri seg ut av selene for de ikke klarer og stramme de godt nok (da har barnet vært ca 2 år) på izi combi

Ellers synes jeg hode støtten er mye bedre på cosmicen enn på hts sin. Men ca like godt fornøyd med de så langt. er vel ca samme pris på de 3000 og 3300 for hts mener jeg men pleier være på tilbud av og til til 2500og 2800.

Skrevet

Vi kjøpte nytt sete i forrige uke og det sto mellom disse to...

Vi prøvde de i butikken og vi gikk til slutt for akta graco!

Hun kan ha det lengre (25 kg, bare 18 kg på izi)

Også var hode/nakkestøtten bedre syntes vi, samt at selve stolen var større enn izi.

Skrevet

Vi har izi Kid, som er make til kombi bortsett fra at det bare kan stå bakovervendt. Vi stod også og vippet mellom disse da vi kjøpte, men endte med izi fordi det var kortere brukstid (jo flerealdergrupper et sete dekker, jo mer må de fire på sikkerheten, når barnet er 18 kg er det uansett stort nok til vanlige beltestoler, altså pute m/rygg), det hadde vunnet så mange tester, det stod mest stødig i bilen og var det vi opplevde som mest romslig av de to. Synes også det er lett å montere, men stort og tungt er det jo, ikke akkurat noe man drasser med seg bra bil til bil med letthet ;-) Vår mellomste gutt på 3 år og 3 mnd har brukt setet frem til nylig og har sittet som en prins i det.

Skrevet

Ifølge katalogen jeg har er izi combi kr 3300.- og cosmic comfort lå på litt under 3000.-. Var og såg på disse her om dagen, men har ikke klart å bestemme meg.Syns det ser ut som om barnet sitter mest behagelig i izi combi, men liker det at jeg kan regulere sittedelen på cosmic.

Skrevet

Først og fremst: Har dere prøvd disse setene i bilen deres? Det finnes mange andre gode bakovervendte stoler også :-)

Det er utrolig vanskelig å anbefale et konkret sete. At vi(eller andre) er fornøyd med våre seter betyr ikke at dere blir det. Kanskje setene ikke sitter godt i bilen deres? Kanskje blir det veldig bratt?

Mitt beste tips er: Ta med bilen ut og prøv forskjellige bakovervendte seter, finn det som passer i deres bil. Velger dere et bakovervendt sete fra en anerkjent produsent skal dere kunne føle dere trygge på at dere har gjort et godt valg.

Her er noen forslag til seter dere kan se på:

Ville kanskje valgt et sete som går opp til 25 kg så har dere sete lenge. Noen forslag:

# Britax Secura

# Britax MultiTech

# Britax Hi-Way

# Britax Two Way Elite

# Brio Zento

# MaxiCosi Mobi

# Akta Graco Cosmic - godkjent bakovervendt i baksetet til 18 kg, fra 18 - 25 kg må de sitte bakovervent i forsetet.

Jeg ville ikke lagt vekt på å kjøpe et kombisete. Skal barnet sitte fremovervendt er det tryggeste alternativet en beltestol med god sidestøtte og rygg, IKKE fremovervendt barnesete. En beltestol kan brukes fra min. 15 kg og helst ikke før de er 4 år gamle. Det tryggeste er å ha de bakovervendt så lenge man har muligheten til det.

Selv har vi Britax Two Way Elite og Akta Graco DuoLogic som vi er veldig fornøyde med, men TWE setet tok vi ikke i bruk før han var 20 mnd. Før det kan setet virke veldig stort med et lite barn i, de forsvinner liksom litt i setet, men det er fra 9 - 25 kg, og man kan bruke det lenge(så sant de er ikke veier over 25 kg eller har hodet ved ørene over kanten på setet).

Vil anbefale dere å ta en titt på Britax Secura, flott sete med flere flere innstillinger på setet.

Lykke til med handelen :-)

http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

Skrevet

I min bil (opel astra) står cosmic setet best, og gutten min sitter fint i det - derfor blir det det vi velger! (har ikke kjøpt enda, bare prøvd!)

Besafe-setet ble for bratt i ryggen i bilen, grunnet vinkelen på baksetet. Derfor satt han ikke like godt i dette, i tillegg til at hodestøtten er bedre på cosmic'en:)

Men som Enmamma skriver - prøv ut forskjellige seter FØR dere kjøper!

Vi kjøper combisete da jeg ønsker muligheten til å snu det forovervendt når bena blir i lengste laget, eller om mini skulle bli veldig sutrete at å sitte bakovervendt...

Dette til tross for at alle anbefalinger sier bakovervendt så lenge som mulig, helst 4 år...! Vi får se hvor lenge det går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...