Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for gøy altså :-)

Nevn 5 ting hvor dere er veldig typisk jentete og feminine og 5 ting hvor dere er det stikk motsatte.

Kan begynne selv.

5 typiske feminine ting:

*Eier ikke retningssans og er totalt inkompetent til å lese og følge et kart

*Liker å bruke litt sminke og føler meg ikke helt vel ute blandt folk uten

*Griner av alle rørende filmer, bøker og serier - og i bryllup! :-)

*Elsker å skravle med venninner om alt mulig

*Kunne aldri falt meg inn å rape eller fise frivillig foran noen andre, inkludert min mann, skjer det med uhell blir jeg kjempeflau

5 ting som ikke er så veldig jentete:

*Liker ikke å få smykker, parfyme, blomster ol, hadde blitt veldig skuffet om min mann kom med noe sånt til meg

*Foretrekker å sikfte dekk og klippe plenen fremfor å vaske klær og støvsuge

*Har kun to par sko jeg bruker fast, et til sommerhålvåret og ett til vinterhalvåret, for inntil 1 år siden hadde jeg ikke noen vesker heller,nå har jeg to par som jeg har fått i gave, men bruker dem sjeldent

*Alle neglene mine er av ulik lengde og jeg blir på ingen måte lei meg om en negl brekker og kan godt bruke neglene mine til å skrape vekk ting med slik at de fliser seg og brekker, gjør meg ingenting

*Har ingen trang til å dikke og dulle med enhver baby jeg ser, før jeg fikk barn selv hadde jeg knapt holdt en baby og var veldig fornøyd med å ha det slik, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fem feminine trekk:

liker å jåle meg

veldig moderlig innimellom (og da mener jeg for andre enn barna mine)

insektfobi

lettrørt

kontrollfreak

Ikke så feminine trekk:

handyman-aktig, pusser opp hus, pusser gamle møbler

to par sko her også

klarer å lese kart (veikart, ikke sånn terrengkart)

flink til å si ting som det er, hinter ikke så mye (til menn, har lært....)

Hmmm... Det var det jeg kom på i farten...

Skrevet

Feminine trekk:

- liker å være "jålete"

- hater å bli møkkete under neglene

- liker at ting er "jentete", feks er golfbagen min rosa og svart, rosa pc-beskytter, etc.

- skifter ikke dekk på bilen

- raper/promper aldri sammen med andre, og synes det er skikkelig ufint

U-feminine trekk:

- klipper plenen

- måker snø

- bruker både drill og sag

- kan banne som en "brygge-sjauer"

- liker å "sjaue"

Skrevet

Eg veit ikkje heilt, eg har ein tendens til å oppføre meg som ein mann trur eg. Har tatt ein test ein gang, og den sa at eg tenkte som ein mann, burde vert ingeniør og var følelseskald. Ikkje veit eg.

Ikkje damete trekk (med fare for å stigmatisere)

- eg griner ikkje av filmer

- eg blir sjelden rørt

- eg har ikkje trang for å stelle for sjuke folk

- eg er ganske flink til å kjøre bil, lese kart, finne fram

- eg skrur sammen ting betre enn mannen (men det trur eg mange damer gjer)

- eg har sjøltillit (her kunne mange damer bli flinkare)

- eg driter i kva naboen meiner om meg

. eg bryr meg lite om bryllup, graviditet og gardiner

- eg liker biler og kunne tenkt meg ein motorsykkel

- eg synes ikkje amming er fantastisk, men praktisk =) Ingen bonding time her

- eg gjer minst husarbeid

- eg liker ikkje alle beibier, kun dei eg kjenner godt mødrene til

Dame trekk

- eg pynter meg

- eg er hønemor

- eg liker at det er ryddig og reint (enkelte menn gjer jo det og, men er nå hovedsakelig damer som er ivrigast)

- eg sladrer litt

- eg ser desperate housewives

- eg har kontroll på kor ting er i huset, og eg kan leite (grrrr, sambo kikker alltid i taket???)

- eg liker smykker, ringer, øyredobber

- eg liker å sminke meg

- det er stor stas å få ta på finkjolen

- eg tok sjukepleien (få menn der gitt)

Men egentlig så er det vel ikkje slike ting som typisk mann og typisk dame? Er det vel. Det er vel berre ei form for stigmatisering og tillært "slik-bør-du-være"? Ein heeeeeilt anna diskusjon

Skrevet

Jeg liker å pynte meg og elsker å kjøpe sko.

Ellers blir jeg beskyldt av de fleste for å være en mann i kvinneklær, jeg håper ikke det har noe med utseendet mitt å gjøre (siden når ble 1,60 og slank maskulint?!), men med min tankegang og holdning.

Skrevet

5 Feminine:

* elsker høye heler of kjoler

* liker å kose hjemme med stearinlys og god mat

* elsker interiør og møbler og detaljer

* liker å trene pilates, yoga og jente trening

* må dusje hver dag

5 mindre jentete:

* har nesten bare guttevenner og hater sladder

* elsker å kjøre snowboard

* hater romantiske klisje filmer

* er ikke stor fan av brylluper

synes biler og båter er spennende.

Skrevet

Ja for all del, jeg vet at dette bare er slik vi sier er typsisk for ene eller andre kjønnet, det er ikke dermed sagt det er slik eller bør være slik, så dette var bare for moro skyld :-)

Skrevet

feminint:

-sminker meg

-kler meg jentete:)

-skravle med venninner

-tenne masse talglys å gjøre det kooselig

-hønemor (vel mye til tider,hehe)

ikke feminint:

-biter negler

-kan å bruke verktøy,alla skifte dekk og olje på kjerra mi

-minimalistisk,liker ikke overpynta hus. det enkle er det beste,hehe

-kan luffe rundt i utslitte joggeklær,selv om jeg får besøk:)

-har en humor som kan stoppe den mest bråkjekke mann,moahaaahaa:))

Skrevet

Bare lurer, har du barna i den rekkefølgen der, altså først 4 gutter så en jente?

Skrevet

hehe, ja. skal si det var rart å få jente etter så mange gutter. men kjempe stas selvfølgelig:))

Skrevet

Heeeeelt uenig med deg, Mammo! :-) Jeg mener det kan være mange ting som er typisk mann og typisk dame, og håper det for alltid vil være sånn.

Selvfølgelig er det noe som passer for begge kjønn, men jeg mener det ikke er typisk for en mann å gå på høye heler, eller typisk for en dame å barbere hodet.

Skrevet

Både óg. Jeg synes det er morsomt å leke med kjønnsroller, og kan like gjerne dandere meg med oppsatt hår, kjole og full sminkepakke som jeg kan shave hodet og leve sommeren igjennom i jeans og t-skjorte.

Jeg nekter å godta at det skal være "feminint" å støvsuge, mens det er "maskulint" å skifte dekk.

Skrevet

Eg meiner at det at det er typisk dame å bruke høye hæler er kulturelt betinga, ikkje kjønnsbetinga. Små gutter liker jo å kle seg ut og sprader gjerne rundt i høge hæler, men ein gang så slutter han med dette? Kvifor? Fordi ingen andre menn gjer dette, verken på film eller rundt han i dagliglivet. Hadde han fortsatt dersom andre i samfunnet gjorde det? Ja det trur eg. Eg meiner at ein blir opplært i samfunnet til forskjellige ting ein skal/skal ikkje gjer. =)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

feminint:

Sminker meg hver dag

Bruker parfyme for å føle at jeg lukter godt

Fiser/raper aldri frivillig, ikke foran samboer engang.

Har ikke peiling på motorer/strøm/elektrisitet...samboer må fiint fikse alle praktiske ting i huset:-)

Elsker å dolle meg opp før jeg dra på byen...høye hæler og sminke.

Ikke feminimt

Biter negler

???

Skrevet

Feminine sider:

* Liker å pynte meg med sminke og fine klær (helst kjoler og sko med høye heler)

*har vel godt over 100 par sko som jeg sjeldent får brukt fordi de er litt for fancy hehe, men kan sitte å beundre de leeenge da :)

* jeg er fryktelig glad i dill dall og duppeditter, søte nøkkelringer for eks (hva pokker skal man med sånt?)

*gråter hysterisk av alt og ingenting, utrolig lettrørt

*er besatt av pene ting, klær, interiør o.l.

Mindre feminine sider

*jeg liker å gjøre alt selv når vi skal pusse opp, synes jeg er flinkere til å liste for eks enn min kjære hehe :)

*jeg raper som en mann (bare foran min kjære da)

*Synes vintersport og vannsport er kjempe gøy

* elsker å lese manneblader å se på de pene damene ;) (ender alltid opp med at jeg er rå misunnelig etterpå da)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Den eneste feminine tingen jeg kommer på er at jeg henger mye på dib...er vel flest damer som gjør det, så jeg ser på det som en damete ting å gjøre.

Skrevet

Feminie:

- Elsker å dolle meg med sminke og være ordentlig på håret.

-Har 1000 vesker og 1000 par sko

-Liker at mannen varter opp

-Elsker interiør og ordne istand hjemme

-Er veldig moderlig og dikker med alle babyer..:)

Ellers:

-Alltid vært veldig opptatt av sport, elsker det!

-Kan gjerne bytte dekk og skifte sikringer

-Ordner alltid opp som et mannfolk:)

-Banner som en ekte nordlenning til tider, he he

-Liker ekstremidrett

Skrevet

Ja det kan jeg tenke meg. Vi har 3 gutter og jeg har noen ganger tenkt at om vi et infall av galskap skulle vurdert å få en til og dethadde blitt jente så tror ejg at det hadde blitt helt merkelig. Er liksom inngrodd gutte-mamm jeg nå, hehe...

Skrevet

ja det er rart dette, jeg har alltid vært "guttemamma" men etter jeg fikk vite jeg bar på jente kom det feminine snikende på meg,hehe

jeg har aldri vært fan av alt det rosa dill dallet man pakker på jentene,men NÅ,hehe jenta er rosa fra topp til tå:))

Skrevet

Hehe... Det blir vel gjerne slik :-) Eldstegutten vår på 5 år maser litt om dette da, "mamma, kan vi ikke få en jentebaby også, jeg har så lyst på en lillesøster!", han er jo søt da, men det blir overhode ikke aktuelt med flere barn nå (mini er 6,5 mnd) og sjangsen for å få jente er jo uansett små, men hvem vet. Vi har lært oss å aldri si aldr da, men ser det ikke helt for meg nei :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...