Vilde80 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hei, Vi har nettopp bestemt oss for å prøve å bli gravide. Jeg sluttet på p-pillen 23.december, hadde da tatt alle tabeletter på brettet og skulle ha begynt på sukkerpillene. Fikk mens som vanlig. Når kan jeg forvente at p-pillene er ute av kroppen, og bli hormonfri?? Er det mulig for meg å bli gravid ved eggløsning som jeg har cirka 10 januar? Eller går det mange måneder før kroppen er tilbake til sitt gamle jeg etter bruk av og på p-pillen i 11 år? Har også hatt en syste på den ene eggstokken, så jeg var nødt til å fjernet halve, legen sa den gang at jeg fint kunne bli gravid i fremtiden, men er alikevell redd. Noen som har lignende opplevelse?
Juicy med spirer! Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Har dessverre ikke svar til deg med tanke på cystene... Men jeg kan iallefall si at du absolutt kan bli gravid ved el. du venter 10 januar Bare å sette igang med en gang, svømmerene kan leve ei stund
Lillegrønn Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Hei! Jeg vet heller ingenting om cyster, men håper legen har rett. Jeg har selv gått på p-piller stort sett sammenhengende i 14 år og var veldig spent da jeg sluttet med dem i oktober/november. Det eneste jeg visste var at hormonene er ute av kroppen straks du har sluttet å ta pillene, men det kan likevel ta tid før kroppen finner igjen sin naturlige syklus. Vet at mange må vente lenge på første mens. Uregelmessig syklus kan også gjøre det vanskelig å beregne eggløsningen riktig. Første prøveperiode lyktes vi ikke, men til min store glede lyktes vi i 2. pp. Du kan bli gravid på første forsøk, eller det kan ta litt tid, men det er bare å sette igang. Hvis du bekymrer deg mye for cysten som ble fjernet, kan du jo ta en prat med legen igjen. Viktig å ikke bekymre seg for mye tror jeg. Lykke til!
Vilde80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Flott! Tusen takk for informativt svar!
Vilde80 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2008 Takk for svar! Da er det vel bare å brette opp erme og sette i gang, så får vi se hvordan det går.......og krysse fingre og tær:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå