Gå til innhold

Nattamming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Normalt så steller man jo etter man har ammet, men gjør man det på natta og??

Mye man lurer på når man er førstegangs.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer nok til å skifte tissevåt bleie på natta ja...

Men er bleien tørr er det jo ikke vits!

Skrevet

Min tisset og bæsjet på seg ved hver amming, men det er jo like vanlig at babyen ikke gjør dette hver gang. Kjenn på bleia om det er behov, for minst mulig dulling på natta er jo det beste, slik at bebyen også skjønner at nå er det natt. Bruk minst mulig lys på natta også. Det ble jeg anbefalt

Skrevet

Kommer til å ha noen bleier på soverommet tror jeg, så kan tissebleiene skiftes der på natta. Tror også det er greit å unngå det sterke lyset på badet på natta.

Skrevet

Ikke hvis ikke babyen har bæsjet på seg, eller har en veldig full tisse-bleie, var beskjeden vi fikk. Men første tiden gjorde jeg det likevel for å få babyen til å våkne. Da kunne jeg gi pupp nr 2 etterpå, og det gikk mye lenger tid før babyen våknet igjen og ville ha mat. Dette begynte vi med allerede på sykehuset. De drikker som regel ikke så veldig mye av andre brystet i begynnelsen, men mer og mer etter hvert. Vi gjorde det forresten på den måten på dagtid også. De sovner jo ofte etter å ha ammet, og det var lettere å få dem til å våkne hvis en byttet bleie. De er ikke nødvendigvis mett fordi om de sovner. Hvis ikke jeg gjorde dette ble det veldig hyppig amming! :-)

Skrevet

Det var forresten en jordmor som tipset oss om denne måten å amme på. Hun så at jeg ammet så ofte :-)

Skrevet

Smart...:-)

Skrevet

Veldig smart.. :)

Takk for gode tips alle sammen!

HI

Skrevet

Sønnen vår bæsjet på seg en gang i timen i begynnelsen (hele døgnet!)og våknet når vi skifta... Snakket med jordmor og hun sa vi kunne prøve å ikke skifte hele tiden hvis han ikke ble sår av det da. Det ble han ikke, så han fikk faktisk ikke skiftet bæsjebleiene sine med det samme alltid. Det gikk fint. Etter en stund begynte han å bæsje max en gang i uka, så fra det ene til det andre....

Skrevet

Vi skiftet kun nattbleie om hun hadde bæsjet, ble ikke rød i huden eller noe, jeg bare ammet, så sovnet hun etterhvert :)

Kommer nok til å gjøre det samme nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...