Gå til innhold

Hvor tidlig fortalte dere at dere var gravide til folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo bare lyst til å fortelle alle om det nå jeg:) (og jeg testet positivt i dag... hehe) så spørs om jeg klarer å holde meg helt til 12 uke...

Når fortalte dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fortalte det når vi fant det ut, begge gangene :)

GRATTIS!!!!!!!!

Skrevet

Med nr 1 samme dagen jeg testet. Med nr to var jeg kanskje i uke 5. Ser ingen grunn til å vente egentlig. :o)

Gratulerer med spire forresten!! :o)

Skrevet

nei sorry da jeg var 6 mnd på vei fortalte jeg det

Skrevet

Første gang fortalte vi det veldig tidlig, nesten med en gang til nærmeste familie og venner, andre gangen da jeg var 9 uker på vei (passet bare slik), tredje gangen jeg ble gravid mistet jeg noen dager etterjeg testet positivt og da var jeg veldig glad vi ikke hadde fortalt det til noen så tredje gang ventet vi til etter 12 uker før vi sa noe.

Skrevet

Blir jo fjerde gangen da, men tenker tredje siden vi har 3 barn.

Skrevet

Eg ringte ei venninne rett etter at eg hadde snakka med sambo. Så gjekk det eit par veker så fikk fleire og fleire vite det. Eg klarer ikkje å holde på gode nyheter.

Skrevet

Kremt.....glemte jo det viktigste:

GRATULERER!!!!

Skrevet

Til min mor og søster fortalte jeg det med en gang, begge gangene! gikk ikke så lang tid før resten av gjengen fikk vite det heller. Og siden jeg sluttet å røyke begge gangene, har det ikke vært så vanskelig for de nærmeste å finne det ut. Hvis jeg blir gravid igjen, satser jeg på å slutte å røyke før jeg blir gravid, da vil jeg vente til jeg er verfall 3mnd før jeg forteller det.

Skrevet

til mamma,pappa og søss fortalte jeg d i uke 7 begge ganga.men de andre kjente:venner,tanter,annen familie å slikt ventet jeg me 1 mann til jeg var 4 mnd og me 2 mann 5 mnd..var ikke alle som viste jeg hadde fått nr 2 engang hehe....

Skrevet

Gratulerer så masse ja!:)

Da jeg gikk gravid med tulla fortalte jeg det til et par venninner i uke 7 eller noe.... Så fikk familie vite det ganske raskt etterpå. Er dårlig til å holde slik skjult!

2. gangen jeg var gravid var nå i høst. Fortalte det ganske tidlig på jobben (uke 5), da jeg jobber en til en som kan utagere fysisk. Fortalte det til mamma og et par venninner i uke 7, men så mistet jeg rett etterpå. Det var litt kjedelig, men samtidig syntes jeg det var godt at folk visste. Har også fortalt noen om hva som hadde skjedd uten at de visste at jeg var gravid på forhånd...

Nå har jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen (4+2 i dag), og jeg har alt fortalt det til sjefen min og ei jeg har blitt kjent med her inne på dib. Ingen andre som vet, ENDA. Blir nok å si det til to av de jeg jobber med i morgen, da jeg vet at det muligens blir en konfrontasjon med han jeg jobber med... Ellers skal vi si det til mannen sin familie da de kommer hit for å feire 2års dagen til tulla om noen uker. Har en t-skjorte hvor det står "I'm going to be a big sister!" Blir moro!:)

Skrevet

Denne gangen har jeg fortalt det til ei venninne når jeg var 7 uker og til søster når jeg var 9 uker. Skal si det til enda en venninne denne uken.

Resten av familien får ikke vite det på en stund enda.

Gratulerer så mye med spiren!! Si det når du selv har lyst du.

Skrevet

Vi fortalte det til hver vår venn samme helg, så ventet vi med å fortelle det til familiene våre til jeg hadde vært hos legen.. var da 7 uker på vei.

Har i ettertid fått en del negative bemerkninger om det, så om vi får flere barn, skal jeg ikke si noe før jeg må - i allefall til de med bemerkningene...

Men, gratulerer så masse. Det er fryktelig vanskelig å holde seg....

Skrevet

Gratulerer:) Det er vanskelig å holde det hemmelig, og noen leser det på deg med en gang...

Første gang fikk folk vite det tidlig, men jobben osv. fikk ikke vite det før uke 12. Nå er jeg rett over 3mnd på vei, noen fikk vite det før, mamma og pappa, søsteren min osv, men resten av familien fant det ut i julen..Men nå er det jo offentlig. Greit og vente til uke 8 er overstått, det er jo den mest risikable uken, er det ikke da de fleste spontan aborterer(?)

Skrevet

Gratulerer.

De fleste fikk vite det da jeg var 5 uker på vei.

Skrevet

Fortalte det med en gang alle fem gangene jeg var gravid (mistet to ganger, og har tre barn nå). Ville bare skrike ut den store gledelige nyheten.

To av gangene mistet vi som sagt (i uke 9 og uke 13), og jeg var utrolig glad for å ha fått dele gleden med de rundt meg, så lenge det varte. Og så var det godt å kunne snakke med de om det triste så hadde skjedd etter at vi mistet.... Jeg var spesielt glad for at jeg ikke ventet til uke tolv med å fortelle det da jeg mistet i uke 13, for da måtte jeg fortalt rett etterpå at det hadde gått galt.

Skrevet

Med nummer 1 fortalte vi det til våre forldre med en gang og så fikk rsten av venner og familie vite det etter 12 uker. Med nummer to fortalte vi det til alle rundt uke 12. I mitt tredje svangerskap (som endte i en ma i uke 15) fortalte vi det i uke 10. I mitt fjerde sangerskap (som endte i en ma i uke 9) hadde vi ikke rukket å fortelle det til noen.

Har testet positivt i dag igjen og denne gangen tror jeg nok vi kommer til å fortelle det ganske fort. Dersom det skulle gå galt, er det veldig godt at de nærmeste vet.

Skrevet

nr 1: ca 12 uker på vei.

nr2: ca 5-6 uker på vei. Angret da jeg fikk MASSE blødninger og jeg trodde jeg mista mange ganger. Sykemeldt for truende abort. (greit nok at jobben visste det, men litt slitsomt når alle andre spurte hele tida om hvordan det gikk)

nr 3: ca 13 uker

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har også lyst at jenta mi skal ha I'm going to be a big sister t-skjorte når jeg blir gravid neste gang. Hvor har du kjøpt den?

Skrevet

foreldrene mine fikk vite det med en gang da jeg var i uke 9 (ble gravid alenemor den gangen) og nå fortalte vi det med en gang og da var jeg vel i uke 5-6 :P litt tidlig men det har jo gått bra så ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...