Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Hva er symptomer på tette tårekanaler og hvordan behandles det? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Gutten min på 3 mnd har vært plaget med tette tårekanaler. Du ser ofte vann/tårer i øyenene og av og til puss. Det er bare å ta vekk pusset hver gang du ser det. Da kommer det seg etterhvert.
selma07 og engel Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Selma har endelig fått åpningn i tårekanalen på venstre øye.. Hun var litt over ti mnd da den åpnet seg! Vi har brukt en hel haug av kloramfenikol og fusitalmik kurer.... 12 ihvertfall pluss en full antibiotikakur. Dersom babyen din gir uttrykk av å være plaget av det, så må den medisineres. Det er viktig å vaske bort puss med saltvann og en myk klut, videre skal tårekanalen masseres så ofte som mulig. Da kan den åpne seg av seg selv. Massasjen er det aller viktigste, vi var på øyeavdelinga på ullvål sykehus og fikk vist hvordan vi skulle massere. Det var dette som gjor at tårekanalen åpnet seg tilslutt!!! Mitt råd er at du tar kontakt med lege som kan si noe om det bør gis antibiotika, og at du masserer og vasker øyet godt så ofte som mulig!!! symptomene er at øyet svømmer over av tårer og at det verker, øyet er klistret igjen etter søvn.
Annemor83 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Jenta mi hadde tette tårekanaler lenge etter at hun var født. Jeg vasket hver dag med sterilt saltvann, men ingenting hjalp. Alt forsvant når jeg masserte tårekanalen en eneste gang.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 jenta vår på to mnd har hatt tette tårekanaler, iallefall på ene øyet, med mye puss til tider. tror det ordnet seg selv etter en skikkelig gråtetokt.. har iallefall ikke hatt noe puss i øyet etter det (tror hun fikk vondt i magen eller noe når vi trillet tur, hun klarte ikke roe seg på lenge, gråt et kvarters tid nesten stakkar.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå