Gå til innhold

Foranliggende morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det flere her med foranliggende morkake...?

Hvor lang tid tok det da før dere kjente bevegelse?

Jeg er i uke 20 og kan ikke si helt sikkert at eg har kjent bevegelse..

På ul som jeg var på på torsdag ville ikke babyen vise hvilket kjønn den var, lå så sammenkrøllet. Så nå skal jeg på ny ul neste torsdag.. tror dere sannsynligheten for at den ligger på samme måte er stor, eller er det mer tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har også foranliggende morkake, og har snakket en del med jordmor om dette. Hun har forsikret meg om at dette ikke er forbundet med noen fare, i motsetning til hvis man har lavtliggende morkake. Så man trenger visst ikke tenke så mye på det, bortsett fra dette med bevegelse, hvor man merker en del mindre.

Jeg er nå i uke 25 og kjenner liv tydelig hver dag. Har gjort det fra ca uke 23, og fra uke 20 et uklart spark i ny og ne, men ingen gode "serier" så tidlig. Du trenger i alle fall ikke å engste deg, det kommer når det kommer, litt uflaks for oss bare!

Skrevet

Hei!

Jeg er selv i uke 22, og lurer også på om morkaken ligger i veien slik at jeg ikke kjenner bevegelsene så godt, var på ultralyd rett før jula, og alt viste at barnet hadde det bra. Men nå kjenner jeg selv at jeg er litt bekymra, synes jeg kjenner lite bevegelse i forhold til det mange andre beskriver.

Skrevet

Er 26+6, og har morkaka foranliggende.. Har kjent bobling siden uke 13, svake spark inn mot ribbein siden uke 18-19, og skikkelig tydelige spark som synes utenpå magen siden uke 20-21..Etter at de tydelige sparka kom, har jeg kjent bevegelser hver dag..

Skrevet

Jeg og har foranliggende morkake. Kjente spark fra uke 17.

Skrevet

jeg har også foranliggende morkake og merker ikke spart. er i uke 20. Kommer etter hvert. hehe GLEDER MEG!!

Skrevet

Merker det veldig godt nå som jeg er i uke 21 før så har jeg merket det men veldig svakt.

Skrevet

jeg hadde foranliggende morkake forrige svangerskap, og kjente da spark fra uke 21. denne gangen ligger morkaka bak, så jeg er spent på når jeg skal kjenne spark. bare uke 13 nå da--

Skrevet

jeg hadde det med min sønn,kjente liv når jeg var 17+6.

men er forskjellig når man kjenner liv,med eller uten foranliggende livmor:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...