Gjest Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 da er jeg tilbake på jobb etter bare 6 ukers permisjon.. prøver å si til meg selv at jeg og pappaen er likestillt, og at det ikke er noe forskjell for baby om det er han eller jeg som er hjemme.. men nå begynner jeg å tvile.. folk ser på meg som om jeg er helt sprø.. "HÆÆ?? Er du her?? barnet da??" ehm.. blir nesten flau som har "forlatt" henne når hun er så liten.. sukk..så tenker jeg.. det er jo egentlig sånn at barnet blir mest knyttet til den som er hjemme døgnet rundt... uh.. hun kommer sikkert til å få varige men:p jeg føler meg som en livsnødvendighet:p hehe.. men det går vell bra dette?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Det går sikkert bra, men da går jeg ut fra at du ikke ammer. For hvis mammaen ikke er sammen med babyen da, blir jo det med selvregulering og sånt litt vanskelig?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Tøft valg. Ungen lider nok ingen nød. Personlig hadde jeg ikke klart det. For min egen del. Synes det er noe spesielt og nesten biologisk med mor og barn de første månedene (jada, vet at jeg får pepper når jeg drar inn biologisk-greiene), men det er nå engang slik jeg føler det, på kroppen nesten.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 joda, jeg ammer. har pumpet meg, (men bare til 1 måltid foreløbig, så får hun nan resten), så skal jeg pumpe meg på jobb sånn jeg ikke mister melka..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Oi, tøft løp med pumping på jobb og greier. Lov å spørre om hvorfor derer valgte denne ordninga?
innMariSterk Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Hvis dette innlegget ikke kun er et renspikka krangleinnlegg, så vil jeg anta at du allerede vet at du har rett på pauser for å amme slik at din mann kan komme inn med barnet på jobben din? Jeg ville aldri begynt å jobbe med et lite spedbarn. For meg er familien mye viktigere enn en hvilken som helst jobb.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 ja, jobber 8 timers vakter, skal prøve og amme rett før, og rett etter jobb.. og pumpe 1 gang på jobb.. håper det er nok. fullammer til vanlig så jeg vil ikke miste melka. samboern min har omtrent bare jobba i 3 år nå.. (reiser i jobben, har ofte bare vært hjemme 4 dager i mnd) så nå er han sliten, og krever litt hjemme tid.. hehe.. skulle MYE heller ønske å være hjemme.. men nå får han være hjemme hver dag, og det får jeg også etter jobb.. så det virka greit.. det er ikke "min" permisjon heller. så vi får dele litt på det.. kan hende han syns det er slitsomt med baby i lengden også
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 reinspikka krangleinnlegg? oj, er det en så alvorlig "forbrytelse" jeg gjør.. jeg syns familien er det viktigste.. det er vell litt derfor jeg gjør det også.. kunne gjerne gått hjemme hver dag hele permisjonen jeg. men jeg nekter ikke samboern min noe som helst.. og vi får vell være mer en familie nå, enn dersom han hadde jobba, og jeg hadde tatt permisjon..
Loglady Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Det skal du ikke se bort fra. Personlig synes jeg den nye administrerende direktøren i heimen er adskillig mer slitsom å tjene enn direktøren på jobben. Men hun gir adskillig mer glede og mening også, så jeg er glad for å kunne være hjemme med henne et helt år, og muligens ett til. Forøvrig synes jeg det er bra at noen faktisk forholder seg greit til den ønskede likestillingen her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå