Gå til innhold

Har en diskusjon med sambo her, hvem har "rett"?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har jo,som jeg har sagt tidligere, vært hos ø-n-h spesiallist, pga at mini er så tett.

Denne spesialisten sa at det ikke var noe i veien med mini, og at det var hårreisende at han hadde fått antibiotika pga det..

Han ble imidlertid bedre, siden vi fikk satt bort hunden litt, men nå har hunden kommet hjem, og mini er potte tett, og surklete igjen.

Så sier sambo "nei, han er ikke tett"....neeeeeeeeida, ikke noe sånn særlig!

Etterfulgt av en "jammen, jeg sier ikke imot en spesialist, når han sier at han er bra"....?!?!?!

Jeg mener at, jo, det kan man faktisk, dersom man mener at han har feil! Det handler jo om helsa til sønnen vår, eller hur???

Så nå har det endt i en kjempekrangel, fordi sambo mener at jeg kritiserer han.... hagg, give me power!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en second opinion fra en annen spesialist, hvis det er spesialister han på død og liv må ha for å skjønne at ungen er tett.

Skrevet

Har han blitt allgergitestet da? Kan jo virke som det er hunden som gjør sønnen deres tett.

Skrevet

Men tok denne spesialisten allergitester av minien?

Høres jo ut som han tydelig er allergisk mot hund:)

Skrevet

Han har ikke astma eller allergi da, siden han var bedre når hunden deres var borte, og blei verre vår den kom tilbake??

Skrevet

Jobber selv på sykehus og vet at spesialister tar feil rett som det er...Ikke stol blindt på det legen har sagt hvis du mener han ikke er bra...

Skrevet

Allergitester på små barn kan ofte slå ut falskt negativt, det kan du i hvertfall fortelle samboeren din. Prøv å sette bort hunden igjen i en uke og se om han blir brått bedre og så verre igjen når hunden kommer tilbake, i så fall tror jeg atsaken sier seg selv litt her. Når det er sagt så har mini her vært tett i nesten og surkelt osv av og på siden han var født, det er ikke uvanlig at småsøken er MYE tett når de er babyer i forhold til det eldste kanskje var. Jeg vet jo ikke hvor ille det er hos dere, men her er mini supertett ca 1,5 uke, frisk en uke, tett igjen 1,5 uke osv...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han har vært tett siden fødselen. Han måtte sove på magen, for ikke og "drukne" i sitt eget snørr..

Han ble merkbart bedre, også dro vi "hjem" til svigers i jula, der var også hunden, og mini ble potte tett igjen. Reiste hjem, uten hund, og mini ble bedre. Hunden kom hjem, mini=tett...

JEG skjønner jo at ungen antageligvis er allergisk, men det gjør ikke sambo, fordi "spesialisten" sa jo nei...

Har forøvrig IKKE testa han, enda...

Skrevet

har må jeg nok gi deg rett. Høres jo unektelig ut som om ungen er allergisk, og det har jo ikke ønh-spesialisten sjekket ut, han har sikkert bare sett på mandler osv....Få ny henvisning til allergitesting!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

TAkk for det!

Til info, så var ø-n-h legen superstressa, hadde 5 stk på venteverelset som venta, og han var 1 time forsinket, så tror kanskje han gjorde "jobben" litt fort der..

Jeg var desverre ikke med inn, og det angrer jeg på nå!

Skrevet

høres ut som allergi.

min bror testet seg mot katt, å den slo negativ ut. men han hovner opp å blir tett vist han er i hus der det er katt.. så han er allergisk selv om ikke testen slo ut på det.

høres ut som far er redd for å måtte ende opp med å kvitte seg med hunden..

jeg måtte nettopp kvitte meg meg pusen vår da 3 åringen ble tett av henne, utrolig trist men hva gjør man ikke for barnets helse:)

barna går først uannsett hva:))

Skrevet

Dersom barnet ikke er blitt testet kan jo ikke spesialisten uttale seg heller. Hvet du hva, ring til legen din i morgen og be om henvisning til barnelege eller evt hudlege. Begge disse kan teste barnet for allergier. Og si til samboeren din at INGEN uansett utdanning og ekspertise kan si om noen er allergisk eller ei uten å teste vedkommende for allergier, og selv da kan en test faktisk vise feil resultat.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg er og redd han er allergisk mot hunden.

Jeg vil ikke ha bikkja i hus engang, så sambo tror vel at jeg finner det på, for og bli kvitt han... hagg...

Skrevet

Sjølv om det ikkje er noe galt med han i forhold til ØNH, så kan han ha allergi for det om. Allergier testes på huden og er ein immunologisk sjukdom. Dei kan ikkje testas med blodtest eller "kamera". Spesielt blodtesten er veldig dyr og omfattande. Hudtesten er veldig enkel i forhold og kan gjerast hos fastlege. Søstra mi utvikla allergi mot hest og katt, hennas to husdyr, i ein alder av 16.

Ta ein slik test, så ser du fort kem så har "rett".

Forstår godt at dette er vanskelig for dåke. Eg hadde selvfølgelig gitt bort bikkja om Tuva var allergisk, men det hadde vert med tungt hjerte.

Skrevet

Da får du bare rett ut spørre samboern din om hen er mest glad i hunden eller sønnen deres. Det er jo åpenbart hva som er problemet, i hvert fall hvis man vil se. Og såvide denne ø-n-h spesialisten har allergitestet sønnen deres så kan han ikke vite det. Pluss at som en herunder sa allergitester på små barn kan vise feilaktigt negativt svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...