Gå til innhold

kan jeg gi avføringsmidddel til 3 mnd gammel beby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har ikke sovet på 2 dager fordi han har vont i magen.

det har gått en uke nå uten at han har bæsjet. kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du morsmelkerstatning kan du prøve med malt i melka. Ellers hadde jeg prøvd å gi noen skeier med svisesaft.

Skrevet

Gjør det hvertfall ikke uten samråd med lege.

Hva får han da? MME eller MM. Får han kun MM er det helt normalt å gå mange dager uten avføring.

Kanskje du kan prøve å irritere tarmåpningen litt med en q-tips e.l. Det funker for mange.

Skrevet

han får MM men MME på kvelden. det har aldri gått så lang tid. han har vont og presser på natta.

hR GIT 3 SKJEER MED MALT I GÅR OG DET HJELPER IKKE..

Skrevet

Ikke gi avføringsmiddel! Det er fyfy til så liten unge... men det fins mange andre tips du kan bruke :)

Mitt beste råd er massasje. Det fungerte alltid da minsta hadde hard mage. Gi knotten et godt, varmt bad eller en dusj. Legg ham på et håndkle på badegolvet, sørg for at det er varmt og godt, ikke trekk (ha igjen dør/ventil osv). Bruk en god olje, og masser ungen. Begynn forsiktig med store, myek bevegelser, og fokuser etterhvert på magen. Stryk i sirkel rundt navlen, ALLTID fra venstre over mot høre, dvs med sola. Se for deg at du skal trykke innholdet ut av ei pølse - hvis du begynner i ene enden vil det bli et enormt trykk. Begynn på slutten av pølsa, og jobb deg bakover. Men stryk ALLTID med sola. Massasjen stimulerer tarmen, og nærhet og kontakt med mamma/pappa får ungen til å slappe av.

Lykke til!

Skrevet

Det kan bli for mye malt også. 1 ts er det som er annbefalt i gangen.

Du kan koke noen svisker, sile dette og gi på skje eller blande i mme. Masere maven på ungen, ta tuppen på termometeret inn i endetarnen noen ganger og bøy begge bena inn mot maven. Og så vente å se om noe skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...