Gå til innhold

Førstegangsmammaer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trenger noen å dele erfaringer med! jeg føles meg som en liten jente som ikke har peiling på noe... men 2 tester som var positive er vel ganske sikre:) Jeg føler meg ikke særlig gravid, kansje en anelse kvalm om jeg kjenner godt etter. Og veldi forkjølet for øyeblikket. I følge terminkalkulatoren har jeg termin 3 sept. Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei,

testet positiv 1.1. ,en uke etter forventet mens. Veldig glad for det, da dette var planlagt og vi har ventet lenge nok nå, etter 1 MA i Juli i fjor.

Altså gravid for andre gang , men håper det går bedre denne gangen. Det blir da termin ca. 5.9.

Får se hvordan dette går, gleder meg i alle fall å være med i "klubben" :o)

 

Püffi

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!Jeg er også ganske ny her!

Jeg var hos legen nå for noen dager siden og fikk termindato 27.08 tror jeg, men da har han gått ut i fra at jeg har 28 dagers syklus, for når jeg bruker terminkalkulatoren her hvor jeg bruker 35 dager, får jeg 2 september...blir litt forvirra over alt det der jeg...Noen som har noen synspunkter på dette??

jeg føler meg ikke særlig gravid selv, bare en menstruasjonslignenede følelse...Er kjempe spent, og gjør alt for å ikke være så bekymra, men man blir jo det da...er glad og bekymra om hverandre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen "symptomer" på graviditet som kjennes på kroppen, så lurer nesten på om det stemmer at testen var positiv. I tillegg til uteblitt mens. :) Er vanntørst, men det har vel kanskje ikke noe med graviditet å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg tror nok det stemmer!det er heller andre veien, dersom den ikke viser gravid kan du fortsatt være det,men når den er positiv er det ganske sikkert at du er det...vanntørst er faktisk jeg også uten at jeg vet om der er noen sammenheng, der er i alle fall bra å drikke mye vann uansett.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er førstegangs"forhåpentligvis" ventende.

Har regnet at termin er 29/30 september. Men har ikke testet positivt da det er for tidlig å teste enda. Men venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gravid! Vi er SÅ lykkelige. Testet 1.1 og flere ganger forrige uke...men skal til legen i morgen. Synes det er veldig vanskelig å ikke "rope det ut", men har delt nyheten med den nærmeste familien og nære venner. Har veldig lyst å slippe bomben på jobb, men må nok vente litt til...

Jeg er heldigvis ikke kvalm, men kjenner helt klart andre graviditetstegn. Magen blåser seg også veldig opp på kvelden og det er moro (og det skyldes ikke matinntaket :o)

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja oppblåst har eg vert om kvelden! men ellers går vekta mi i rekordfart nedover... har gått ned snart 4 kg siden vi fann ut dette her! altså to uker. Men e nok på vei oppover snart. Men eg forstår ikkje korfor eg skal gå ned i vekt når eg absolutt har normal appetitt og spiser som før uten å spy! Ellers har jeg litt ømme bryst, de e de eneste. Avogtil kunne jeg ønske at jeg var skam dårli bare for å vite at dette er sant! men så lenge alt er bra og nurket mitt vokser inni der so skal eg være evig gla for at eg e fin i formen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, litt oppblåst, ellers bare litt menslignende "greier" (altfor lett til å kalles smerter). Håper selvsagt å unngå kvalme, men ser egentlig frem til flere graviditetssymptomer! Er veldig utålmodig og har egentlig lyst på mage med en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha barn for aller første gang. Dette var godt planlagt og vi gleder oss noe helt utrolig mye.

 

Jeg kjenner meg ikke gravid egentlig men etter 4 positive tester ;-) og uteblitt menstrasjon så må man vel innse at lykken er nær.

Har time hos Legen i dag så det blir spennende.

Kan kjenne at jeg blir litt oppblåst i magen på kvelden og føler meg litt rar i magen. Det er ikke vondt, men det føles litt rart for det. Har også en del luft i magen, men om dette kommer fra graviditeten eller skylles noe helt annet er jeg ikke sikker på.

 

Jeg er veldig spent, og sluker alt jeg kommer over av info. Har vært å handlet en god del bøker og boekn Et barn blir til ambefaler jeg på det aller sterkeste til alle. Dette er en fantastisk bok hvor de har tatt bilde av fosteret fra uke til uke. Det er helt utrolige bilder og kjempe gøy å se hvordan barnet mitt utvikler seg. Alle bildene er i farger, helt supre.

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt gravid for første gang. Føles ganske rart. Tørr liksom ikke glede meg helt ennå. Selv om jeg har hatt to positive graviditetstester så er jeg livende redd hver gang jeg er på toalettet om mesen har kommet. Sikkert fordi de symptomene jeg har nå likner utrolig på mye på de jeg får rett før mens. Morro det du sier med luft i maven ; )

Gleder meg mer og mer for hver dag som går!!

Lykke til dere også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to posetive tester her.. en i går ettermiddag og en i dag :-D deilig og se at d sto gravid på digital testen da :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen symptomer her enda heller, annet enn uteblitt mens og 2 positive tester! Jeg er også veldig tørst hele tida... Kan hende det er en sammenheng da, siden fler føler det slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte og ta en digital test :P fatta ingenting når det plutselig kom opp to streker på den første testen. Hadde jo aldri skjedd før :P hehe.. Er også oppblåst på kveldene og mye luft i magen. Våkner med sterke menssmerter om nettene og er veldig trett på dagene. Men er glad at jeg ikke er kvalm. Har termin 7. september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet 2 ganger, begge var positiv (digital test), er vell ingen tvil da??? Er så redd for å hoppe i taket ennå, skal til legen på fredag, blir spennende! Må liksom få det bekrefta av legen...Kjenner ikke noen spesielle tegn, annet en mensensmerte/følelser... Dette er vell normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid for første gang, og dette er så spennende! Men de siste dager har jeg vært veldig kvalm og trøtt.. Men det er verdt det for en liten en om noen mnd.. :) Jeg har forresten time i uke 9. Men har lest at mange ikke får time før i uk 12, så det er sikkert normalt med time i uke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det er mange andre førstegangsmammaer:) Jeg har termin 6 september, og bare gleder meg helt vilt mye! Synes det er vanskelig å ikke begynne å handle inn babyklær og utstyr. Er jo så mye fint å kjøpe, dette blir herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Jeg fattet ikke at det skjedde jeg men jeg begynte med at jeg bekket innpå flaske med flaske med vann, vann hadde aldri smakt så godt. Så for midt vedkommende er det et tegn på at jeg var gravid.

 

Lykke til (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen en uke etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Trodde først jeg skulle vente til 12 uke, men leste så at man skal bestille time med en gang man finner det ut. Hos legen fikk jeg litt råd (stort sett lev som normalt uten alkohol og røyk), en liten bok og de tok masse blodprøver av meg. Savnet en del tips selv om jeg fikk den boka. Han nevnte ikke folat bl.a. (jeg har tatt folat siden november, men sa ingenting om det så syns at han kunne nevnt det).

 

Så fikk jeg ny time 18.februar, da han mener det er gått 12 uker. Da skal jeg ha med urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så forvirret av det der med legetimer. Da jeg nevnte temaet for legen min før jeg ble gravid sa hun at man ikke trenger å komme inn til kontroll før uke 12, men alt i meg sier at man bør gå til legen. Skjønner ikke at de har lyst til å ha en samtale med den gravide ganske tidlig? Det er jo ikke alle som vet alt om kosthold og trening osv. Hvor leste du at man bør gå til legen med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...