Gå til innhold

Ringslynge vs. Ergo bæresele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å gå til innkjøp av enten ringslynge eller Ergo bæresele.

Noen som har lyst til å dele erfaringer med ovennevnte - både positive og negative?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare legge til at hun er 6,5 mnd.

Skrevet

Jeg ville gått for ringslynga... Har selv en fra ZoloWear, og er veldig fornøyd. Men jeg ville hatt en MeiTai i tillegg om jeg var deg. Har det selv, og bruker begge deler mye, kommer an på hva man skal. MeiTai er fin hvis man skal bære lenge, og slynga er veldig kjekk på kjøpsenter og butikk, enkelt å bare slenge på seg:)

Skrevet

Ok. Men kan jeg spørre hvorfor du har valgt MeiTai fremfor ERGO, da? =)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til ringslynge, men har Ergo selv. Er forsåvidt fornøyd med den altså, barnet sitter fint i den og jeg synes den belaster meg også mindre enn f.eks babybjørn selen. Eneste som jeg synes er dumt med den er at barnet ikke kan sitte vendt utover, sånn at h*n bare kan se den som bærer og til siden. Vesla vår synes det er kjedelig noen ganger. Hun er forresten 10 mnd nå, og vi har brukt selen siden hun var 4 mnd.

Skrevet

Hei

Jeg har ringslynge og MeiTai. Ringslynga har jeg aldri fått helt dreisen på så for min del går det mest i MeiTai. Bruker ringslynga litt hvis jeg ønsker å bære på hofta inne, men strever med å få den stram slik at jeg får fordelt bæreflaten(på min rygg) ordentlig. Likevel, det er vel slik at jo mer tålmodig man er(og ungen da..) jo flinkere blir man, men den kneika er ikke overvunnet her iallefall.

Ergo bæresele har jeg ikke erfaring med, men jeg ville kjøpt den fremfor ringslynga.

Skrevet

Ok. På de websidene jeg har kikket på, synes jeg det ser vanskeligere ut å stramme en MeiTai enn en ringslynge. Er MT`en grei å ta på seg/ "feste" barnet i?

Skrevet

Jeg hadde ikke hørt om Ergo når jeg kjøpte min MT:) Men tror MT er lettere å stramme og tilpasse enn ergo, og at den føyer seg mer etter den som bærer. Når det gjelder å ta på MT; øvelse gjør mester:) Den første gangen knota jeg noe sinnsykt, men nå er det ikke noe stress:) Men hvis jeg skal bære ugen fra bilen, og det er sølete/slapsete, så er det kjekt med slynga, for den har ingen stropper som kan komme borti bakken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...