Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bilstol (merke) anbefaler dere til nyfødt....? eneste "kravet" jeg har er at den skal ha base....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er knallfornøyd med Akta Graco Logico! Den har justerbar base (bra hvis baksetet i bilen er litt bratt), måleskive på siden så man vet man har riktig helning, fempunktseler, innlegg så babyen sitter stødig når den er helt nyfødt, og den kan brukes opp til 13kg. Minimais er 74cm og drøye 10.5kg, og har fortsatt plass i stolen (vi har tatt ut babyinnlegget). Jeg anbefaler virkelig denne stolen, den er kjempebra!!! Mulig alle basestoler har denne muligheten - men logico-stolen kan også festes som en vanlig bilstol uten basen. Kjempepraktisk for oss som har to biler - eller hvis vi er hos foreldrene mine og blir igjen litt lenger selv om gubben må dra hjem.

Skrevet

vi var kjempefornøyd med peg-perego sin (den kunne også klikkes rett på vogna)

Skrevet

hmmm...er vogna dyr...? har egentlig vogn fra forrigemann så hadde ikke tenkt å kjøpe ny, men kan jo vurdere det....om den ikke er dyr....

Skrevet

det vet jeg desverre ikke. Den vi har arvet vi etter svigermor (hun har en på fem).

Vet hun slet med å finne lett vogn gr.leddgikt etc.

En veldig lett vogn,lett å slå samen. Vi har tre "bager" til den. Hardbag,sportsdel og bilsete.

Bilsete er lett å montere i bil, og du kan bare klikke av bilsete fra basen og over på understellet (kjempelurtt på kjøpesenter etc)

Har du være på barnevognguiden.no å sett?? ligger sikkert litt info om den der

Skrevet

MAnge seter kan klikkes på diverse vognunderstell med adaptere.

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cosi sin med base. Den ble kåret til sikreste i test for ikke så lenge siden (med isp fix base).

Den kan også klikkes på masse ulike vogner.

Ellers har jo også HTS izi sleep kommet med base, men dette setet er ganske mye tyngre og større enn de andre.

Skrevet

Jeg har prøvd de tre mest vanlig merkene, Akta, Maxi cosi og Britax og må si at jeg helt klart foretrekker Britax setet til baby med akta på en annenplass. Det er litt mer plunder å feste babyen i Britax, men tilgjengjeld føler jeg den lille sitter tryggere med den festeordningen. Men grunnen til at jeg liker setet så godt er at babyen sitter mye mer stabilt og oppstøttet i det enn de andre to, den synker ikke så mye sammen den første tiden som jeg hadde problem med i de andre bilstolene. Dessuten er den mye enkler eå stille inn i rett høyde og jeg synes også setet virker som det mest komfortable. Du får det med base og jeg tror det kan klikkes på understellet til noen vogner også, men det har jeg ikke prøvd, er ikke helt tilhenger av å bruke bilstol som vogn...

Skrevet

må bare legge til at det mange er misfornøyd med i den mest brukte basestolen fra akta graco er rettet opp i logico-modellen :) Skjønte lite da jeg prøve å anbefale dette setet til andre her på dib i sommer, fikk mange svar om at neehei de hadde setet og detogdetogdet var for dårlig - men mitt sete hadde jo ikke disse problemene... hehe :)

Skrevet

okai. skal ta en titt på britax sitt...er heller ikke helt tilhenger av å bruke bilstolen som vogn bortsett fra på korte turer inn på butikken om ungen sover godt i setet sitt....

Skrevet

Et annet tips Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...