MathildeC Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Vi provde med flaske da hun var bare en maaned, og det gikk passe greit. Provde deretter ingenting foer flere mnd etterpaa fordi a) jeg hatet aa pumpe meg, ingenting kom ut og var redd for aa miste melka ved aa bruke mme. Og da tok hun ikke flaske, selv om hun var sulten. Saa jeg var bundet til hjemmet kan man si. Naa er hun snart 6 mnd og har spist groet siden 4 mnd + og det er jo deilig at pappaen kan avlaste litt. I gaar kveld var jeg hos en venninne og veslejenta var urolig. Tilslutt provde pappaen flaske (han hadde en kamerat paa besok og sa at dette ALDRI kom til aa gaa), og jammen bare gapte hun over og spiste som bare det! Kanskje dette er fordi jeg har "oevd" med flasker med vann i? Hun har faatt leke seg med de etter groet, har vel faatt i seg noen draaper vann ogsaa. Naa er jeg fornoyd ja!
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Min begynte også da han var ca 6 mnd å drikke av alt mulig. Tutkopp, vanlig kopp, flaske, avent-kopp (som må suges på). Hadde omtrent bare godtatt puppen og imsdalsflasker med sånn sportstut på før det. HAr vel med at de blir større og skjønner mer greia med at det er mat bak tuten Men når hun er så gammel som 6 mnd, er det ikke da greit å bare gå rett på tutkoppen? Så slipper du hele flaska, samtidig som ungen fortere lærer seg å drikke ordentlig?!
MathildeC Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2008 Ja, er enig med det Eileithya. Jeg gir henne egentlig baade flaske og tutekopp, og hun synes begge deler er fascinerende. Tenkte hun kunne venne seg til flasken ogsaa fordi det kanskje er lettere aa gi henne vann om natten fra flaske enn fra tutekopp? (Naar den tid kommer, som jeg haaper er snart, at vi tror hun er klar for aa droppe puppen om natten).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå