Mamma2OO5 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg måtte på legevakta i går med ryggen min. Nevnte at det kanskej kunne være en nerve som var kommet i klem (som expat her sa), og at jeg ville ha meg en henvisning til kiro. Men det ville ikke legen gi meg. Sa han ikke hadde de skjemaene som skulle til (jeg skjønte at dette var en unnskyldning). Men henvisning til fysio var helt ok. Er bra jeg fikk det, men jeg ville ha begge deler fordi jeg har så vondt! Dette har jeg opplevd tidligere også! At legen helst ikke vil gi henvisning til kiro. Noe så irriterende!!
Pysa Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Du trenger ikke henvisning.Bare ring og bestill time.Har du henvisning,få rdu refusjon på 40 kr timen, det er det eneste.
Neijasså... Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Fysioterapi hjelper ikke mot vond rygg, er min erfaring. Men du trenger ikke henvisning fra lege for å gå til kiropraktor, refusjon fra folketrygden er innbakt i den prisen du betaler hos kiro'n. Ingenting å spare på å ha rekvisisjon.
Mamma2OO5 Skrevet 6. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2008 Jøss er det sant? Men likevel, det er noe legene kunne opplyst om. Mulig ikke det hjelper mot vondt i ryggen, men jeg føler for å bli knekket litt på. Føler liksom at det er helt låst rundt brystet mitt. Foran og bak. Hva gjør man vel ikke når man sliter med vond rygg? )
Neijasså... Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Ah, men kiropraktikk hjelper mot vonde rygger, skjønner du! Bare fysioterapi som er for "pysete" mot slikt (men fint for andre plager, sikkert)) Kiropraktorer hjelper godt på bekkenlåsning og vonde skulderblad og kolikk og en hel haug andre ting også. Hadde det ikke vært for min flinke kiropraktor så hadde ikke jeg gått oppreist i dag, tror jeg. Ordningen med refusjon uten henvisning ble innført for ett eller to år siden, lurer på om det var samtidig med at kiropraktorer fikk rett til å sykemelde opp til 8 uker. Finn deg en flink kiropraktor, du, så er ryggen din finfin på nulltid!
Mamma til verdens beste barn Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Signerer AlmaAta her, jeg er helt avhengig av min kiropraktor fra tid til annen, må få løst opp låsninger i ryggen og han er den eneste som får det til! Fysioterapi har ikke fungert. Er gravid for tredje gang på 3,5 år og de andre gangene har jeg vært ganske bevegelses hemmet i ryggen og bekkenet, stiv og vondt. Men nå er jeg løsere enn jeg er til vanlig nesten, helt supert:) Fant en ny kiropraktor denne gangen og han er virkelig super!!!
To søte små!!!!! Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Da jeg hadde vondt i ryggen gikk jeg til en manuellterapeut. Kan anbefales på det sterkeste. Hadde 3 behandlinger, og jeg ble fort veldig bra. Trenger heller ikke henvisning fra leg for å gå ditt. Kan lese mer om det på www.manuellterapeut.com.
Espoir Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Både mannen minlg broren min ble faktisk veldig mye dårligere i ryggen av kiropraktor. Mannen min hadde litt vondt og ble nærmest invalid i flere uker etter at korsryggen han ble behandlet der. Og jeg har en venn som er ortoped, og han er utrilig skeptisk til kiropraktorer og sier at det ikke kan påvises synlige forbedringer i skjelettet etter kiropraktorbehandling. Det er særlig nederst i ryggen man skal være uhyre forsiktig med kiropraktorer, og ved isjias-aktige plager.
alvis Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg jobber på ortopedisk kirurgisk avdeling og der behandler vi bl.a pasienter med vond rygg. Legene hos oss er veldig skeptiske til kiropraktor. Det er en god del pasienter som blitt mye dårligere eller at kiroprakor har oversett ting som f.eks kreft i flere mnd. Sånn som jeg kjenner leger er de ofte skeptiskt til alt som ikke kan dokumenteres med hjelp av forskning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå