Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 sorry at jeg spør her inne men har ikke helt skjønt dinbaby enda...;P hehe tulla mi er 6 dager i dag...å puppene mine er sååå såre...de er røde og hu suger nesten så de blør...har ikke fått kjøpt sånne sjold da apoteket fant ut at de ville stenge før de egentlig pleier i går... noen som har no tips eller? bruker krem da...men noe annet som kan hjelpe meg litt? gruer meg for hver gang hun våkner å vil ha pupp nesten... ;(
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Uff, vet hvor fælt det der er og kan bare trøste deg med at det går over. Jeg brukte endel brystskjold og syns at det lindret ganske mye - men det skal visst ikke brukes for mye. Ellers vet jeg at mange har veldig god erfaring med albueskjell (får på apoteket tror jeg), men har ikke prøvd dette selv. Lykke til og håper at sårheten gir seg snart!
Niem og Patrick Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har brukt avent sine ventilerte 'kopper' sånn at brystvortene får minimalt med press mellom ammingene. De er kjempegode. Samtidig kan det være at babyen har litt feil sugetak, at den suger for langt ute, prøv og få den til å gape høyt, og få et stort område rundt brystvorten inn i munnen. Da forsvinner sårheten fort her hos meg hvertfall Lykke til!
barnII 15.02.08 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 hei, hva med sånn krem på apoteket som du kan smøre på etter hver gang du har ammet, mener jeg fikk noe på sykehuset når jeg lå der, også kjøpte jeg en som jeg hadde liggende fra apoteket.bruke den til du blir bedre.
lizamor Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg prøvde både brystskjold og diverse salver. Fikk et tips om Avent sin brystvortesalve/olje. Kjøpte den på apoteket. Smør deg jevnlig med den,så blir du fin igjen! Utrolig effektiv,og lindrer veldig! Brukte også ammeinnlegg av ull. (fåes på de fleste apotek og helsekostbutikker.). Jeg ble utrolig sår av å bruke ammeinnlegg av papir. De av ull kan se store og klumpete ut, men de varmer utrolig godt,og huden din får pustet. Du kan bruke dem selv om du smører deg med krem, bare vask de med jevne mellomrom.Etterhvert blir brystene dine litt "herdet" . Da slipper du jo å smøre så mye;). Du har kanskje merket at det gjør ekstra vondt når du er utendørs når det er kaldt?. Slik er ammeinnlegg av ull geniale!Varmer så godt så! Bare noen tips som hjalp meg.. Håper det hjelper deg også!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Jeg husker ikke navnet, men jeg ringte ammehjelpen sist jeg ammet, og fikk beskjed om å kjøpe en salve som selges på parfymeri. Det er egentlig en leppemade, lukter ikke særlig godt, men effektiv. Hvit tupe med brun skrift mener jeg å huske.
bollamor*med 3 barn* Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 smurte på en salve som heter purelan, Fås kjøpt på apotek og i babyforretning. Kjempe effektiv. Itillegg smurte jeg brystene med morsmelk og lot de luft tørke godt etter amming.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 eneste som hjalp mot enormt såre bryster sist var brystvortekrem
BlåklokkaVest Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har hatt utrolig god hjelp av albueskjell! Jordmødrene var aldeles forbauset over effekten, og nå selger de albueskjell på barsel :-) Tok bare et døgn, så var jeg mye, mye bedre! Brukte engangsammeinnlegg utenpå, da viste de ikke gjennom genseren :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå