Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er snart 5mnd (om en uke), og de siste nettene har han ikke sovet nesten.. Sovner i armene våre eter byssing,legger han ned og han får panikk ser det ut som... Prøver å ikke ta han ut avs overommet, bysse han der inne og legge han igjen, og noen ganger kan han sovne kanskje en hel time for så å våkne igjen og bli redd.. Er som regel ikke sulten har prøvd å gi melk, men ofte vil han ikke ha før det er gått 5-6 timer siden forrige måltid,men av og til vil han ha hver time også ! Dette er så frustrende!

I natt tenkte jeg at skal vi få sove litt så må han sove sammen med meg, men nei da det gikk ikke det heller.. sovnet og våknet etter tre kvarter ... I 3 tiden la pappan seg på sofaen med han på seg og sov de i 2 x2 timer.

Han får nå grøt på kvelden og på morgenen, 1 porsjon + mme om han er mere sulten på kvelden- igår ville han ha pupp igjen etter en time.. Lurer på hav jeg gjør feil ? Skifter til pysj ca 19.30 og gir grøten og evt mme kl20 ca, og daq er han gjerne trøtt 20.45... Men får han ikke til å sove.. Kl22.15 igår hadde han verdens største øyer og ville bare leke-lot han leke en time for å "slite!" han litt, men hjalpn jo ikke...

Noen som har noen gode råd...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan Augustgull!

Gutten min er født på samme dag som din, og han har også vært vanskelig den siste uke. Ikke på samme måte som din, for når han først sovner, så sover han godt. Men han har vært helt håpløs noen kvelder..... Etter kveldsbadet og under kveldsmaten, så gjesper han og gnir seg i øynene, men det øyeblikket han legger seg i senga så er han lys våken! Han gråter ikke, langt ifra! Han ligger bare å hoier og roper, herjer med dyna, "voldtar" kosebamsen og bare ler og pludrer! Og når vi kommer inn for å sette i smokken igjen, så bare gliser han og ler, og er så nydelig at det er umulig å bli sint på han.... =)

Mitt poeng er at dette kanskje (forhåpentligvis) bare er en fase de går igjennom, i og med at guttene våre er like gamle.

En venninne av meg som har en gutt på 1 år, anbefalte å bade gullet litt tidligere på kvelden, fordi de ofte blir stimulert av det. Prøvde det i går, og da sovnet han etter "bare" 45 min med tull og lek.....

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve å bade han rett før leggetid da.. etter maten mener du ? Men bader du hver kveld da ?

Skrevet

Vi bader han så og si hver kveld, før maten. Har brukt å bade han ca kl 18, for så å mate han rett etterpå. Han legger seg ca kl 19. Men i går badet jeg han kl 1730, og så bar jeg han rundt og hadde han litt på fanget og bare koste med han i ca 30 min, før jeg matet han ca kl 1830. Og det hjalp som sagt iallefall litt.......

Bruker du å bade han på morgenen?

Skrevet

Neida, bader han om kvelden , men ikke så ofte :)

Skal prøve i kveld med bading i halv syv tiden på med pysj, litt kos også grøt + evt flaske.. Syns det er så vanskelig å ikke ta han opp fra senga når han gråter og virker redd...

Skrevet

Ja, klart gråter han, så ville jeg også ha tatt han opp. Du kan jo evt også prøve å la ei lita lampe stå på ved senga hans. Det virker også beroligende på sønnen min. Tror ikke han er mørkredd, men det gir han liksom noe annet å tenke/titte på.......

Skrevet

Hei! Har ett par tips som kanskje kan hjelpe. Du sier at du er ferdig med alt og at han er klar for kvelden ca kl 20.45. Og du sier han virker trøtt da men ikke vil sove? Syntes det var litt sent å legge han da, så kanskje han er overtrøtt? Hva med å prøve å legge han rundt kl syv-halv åtte? Her i huset så skal det lite til før lillegutt blir overtrøtt, og da blir han helt umulig å legge. Så ved første tegn til trøtthet, så legger jeg han ( gjesper, gnir seg i øynene, klør seg i øret). Hvor mye sover han på dagtid forresten? Det andre tipset har visst noen over nevnt også; ha en liten nattlampe på om natta, siden han våkner og virker redd. Bare pass på at det er veldig dust lys slik at han ikke tror det er dagen når han våkner om natten!

Skrevet

Hei hei.. Sønnen min er føst i slutten av august, og har hatt perioder i hele desember med MYE uroligheter om natta.. Da vi begynte med grøt først, ble det mye bedre.. Jeg begynte med ris og havre grøt.. Siden det ble en del mme på han i jula (jeg ville spise og drikke ting han ikke tåler), begynte jeg med mais grøten og blandet mme pulver siden jeg hadde åpnet en pakke liksom.. Da var vi rett tilbake til urolige netter.. jeg trodde det da var tenner, og kjøpte middel til gommene.. Funket ikke på urolighetene..

Gikk over til grøten med ris og havre igjen, og nå er kvelden/natta slik:

mm kl 18, grøt 20.30, nattstell og så litt pupp før kvelden 21..

Da sover han til 03/04 og deretter til 09.. Det er helt fantastisk!!!

Vet de sier grøt ikke alltid hjelper, men her gjaldt det type grøt.. Ikke vet jeg hvorfor...

Ville bare dele min erfaring, kan jo hende det hjelper.. =)

Eller så har jeg vært akkurat hvor du/dere er, og det er slitsomt!

Klem fra meg

Skrevet

Hei Takk for gode tips!

Adrian er gullet mitt : Er det ris og hvete du mener ? har ikke sett ris og havre... Den som du blander med vann `?

Skrevet

har forresten en nattlampe på med blått lys.. han sover kanskje 2 x 1/2 timepå dagtid..

Skrevet

Ja siden han sover såpass lite på dagtid ville jeg i alle fall begynne å legge han tidligere. Det er jo bare å prøve! lykke til!

Skrevet

Er selvfølgelig ris og hvete, den du blander med vann =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...