Gjest Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Har da fått spysyken etter å ha håpt i det lengste at jeg slapp unna.. Men den gang ei altså. Det jeg lurer på da er; Har en ganske så nyfødt bebis ( en uke i dag) hvordan kan dette påvirke han at jeg ikke får i meg mat, og det jeg får i meg av drikke kommer rett opp igjen :s Burde jeg gi tillegg sånn at jeg er sikker på at han får i seg det han trenger? Kan ikke si at det frister sånn å ha han på puppen når bøtten er nærmeste nabo
Expat Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Vel om du ammer så beskytter du baby mot det DU har! Ha noen andre (mannen kan ha omsorgsperm når du er syk!) ta seg av babyen, og få i deg GEM-Collett type drikke, spis det med teskje om du må! Det går stort sett over på 24 timer dette her, lykke til! Ihht melka er det deg det sliter på, for baby er det bare positivt om du ammer.
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Tror ikke det er så mye hjelp i mannen min desverre Han ligger å har nærkontakt med bøtten han og.. Og nå begynte minste stedatteren og.. Jippi Men tusen masse takk for svar, har ikke gem i huset, så har tatt litt dau cola med litt salt i for å prøve å holde på noe hvertfall.
Expat Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Da må jeg bare virkelig anbefale at du ammer ammer ammer. For dette er veldig farlig for en nyfødt ikke ammet baby! Ekstrem håndhygiene ved barnet, hold alle andre borte fra det. Hvis du får for lite melk til å få det til å gå rundt, så bruk ferdigblandet mme på kokte flasker. Og få evt familie og bekjente til å gå og kjøpe inn mme (ferdigblandet holder seg en stund!) og GEM collet på apoteket i økonomipakke, dere trenger det vel alle sammen. Ringe på døra og løøøøpe vekk... Blir barnet sykt, så kan du amme fremdeles. Det kan ikke få mme før 6timer etter at det er friskt. Og blir baby syk så ring lege tidlig! Baby under 3 mnd skal ikke ha noe feber. God bedring!
selfangerkjerringa Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Husk å drikke! Drikk så mye vann du klarer, så kroppen din greier å opprettholde melkeproduksjonen. Det beste er om du koker opp vann og avkjøler - ikke drikk rett fra springen. Det er også lettere å holde vannet nede hvis du drikker det lunkent istedet for iskaldt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå