Gå til innhold

det klør det klør, tiddelibom

Anbefalte innlegg

Skrevet

fotsålene og håndflatene kør så sinnsykt når kvelden kommer.. Hovner litt opp også.. Dette gir seg et par timer etter jeg har stått opp..

Begynnende vann i kroppen eller kanskje begynnelse på svangerskapskløe??

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er snart i uke 34

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg ville ha ringt føden, for det kan jo være at du har fått den "stygge" varianten av svangerskapskløe. Vil ikke skremme deg, men all seriøs kløe etter uke 30 må tas på alvor. Du vil sannsynligvis få beskjed om å komme inn for å få sjekket lever- og galleverdier. Er disse verdiene "på tur" er det fare for babyen. Ikke at jeg tror det er tilfelle hos deg, men det skader ikke å få det sjekket.

Har selv klødd som en GAL de siste ukene, overalt!, men prøvene var heldigvis fine. Men de tok ingen sjanser, og hadde faktisk planlagt keisersnitt på meg den 4. juledag - men slapp det da prøvene var ok. Så ta turen til legen du=) Mens du venter på svar; smør med Hvitvask eller Eurax. Selv har jeg også fått Polaramin-tabletter av legen, det hjelper litt så jeg får sovet litt. Lykke til!!

Skrevet

Hei...

Denne typen svangerskapskløe er helt jæ****....Har hatt den og vet hva du går igjennom...

Ring føden og hør med dem hva som kan gjøres...

Skrevet

Jeg klør også for tiden, mest på beina/lårene, men tror det har spredd seg til armer og litt på magen og. Mest om kvelden/natta, så har ikke visst helt hva det var, om det var tørr hus som trengte mer body lotionm uten at det har hjulpet noe spesielt...

Har ikke erfaring med dette fra tidligere, og synses det står så lite om det i bøker ol. Noen som vil dele erfaringer??

Kan det variere i forhold til tidspunkt på dagen, og sted på kroppen osv? Hvor raskt bør man oppsøke lege og ta blodprøver om man har sånn "midt på treet"-kløe? (overlever jo, men fryktelig ubehagelig...)

Hva er årsaken om leververdiene er høye??

Skrevet

Når du klør mest inni hendene og under fotsålene bør du snarest få sjekket dine fastende gallesyrer og leververdier - denne årsaken til kløe er mer alvorlig enn vanlig svangerskapskløe! Ring føden - legen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...