kristin2 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Vurderer tur til Australia i mars. Snuppa er da 1 år (februar). Har vært der før og er fullt klar over at det er en laaang flytur. Har flydd litt med jenta, men lengste turen hittil har bare vært på 3 timer. Sist da hun var da 7 mnd, og det gikk helt fint. Lurer litt på hvilke flyselskap som er best å reise med når man reiser alene med en 1 åring på en så lang tur. Jeg har jo aldri reist med barn før på langtur. Alternativene når jeg drar fra norge er f.eks KLM, British Airways, Air France og Quantas. Skulle gjerne reist med Emirates Airlines men de flyr ikke til den destinasjonen jeg skal til i Australia, i tillegg flyr de fra London og jeg finner ikke hvem de eventuelt er i allianse med og som kan ha korresponderende flyvning Norge-London. Ønsker selvfølgelig så kort reisetid som mulig og sånn sett er kanskje Emirates litt vanskelig i og med at jeg da må ha flere flyskift. Det beste er også å få bestilt en "sammenhengende" billett (alt i ett) sånn at jeg slipper å hente ut/sjekke inn baggasje underveis. Er det noen som kan anbefale flyselskap på en så lang tur og eventuelt gi noen råd når man skal reise så langt alene med en 1 åring. Ønsker også å ha med paraplytrille og ser derfor at det er et flyselskap som tillater bruk av egen paraplytrille helt inn til gaten. Det beste hadde selvfølgelig vært å reise når hun var litt yngre i og med at de sover mer når de eks er 6 mnd og ikke absolutt skal opp å gå,stå etc. Har så lyst å ta denne turen, men må ærlig innrømme at tanken på å reise alene med en 1åring så langt kan virke litt slitsom. Det er ingen mulighet for at jeg får med meg en annen voksen person i tillegg til meg selv. Blir kjempeglad om noen kan gi meg noen tips/råd/erfaringer. Anbefal gjerne flyselskaper. På forhånd takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå